آغاز فاز دوم طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری

    کد خبر :75159

استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز فاز دوم طرح روستای بدون بیکار در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست پیگیری اجرای تفاهم نامه اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با اجرای طرح  روستای بدون بیکار در این استان، زمینه مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها و رونق روستاهای این استان فراهم می‌شود.

سلیمانی دشتکی اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری را باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها دانست و گفت: اجرای این طرح باید استمرار و در مراحل بعدی به تمامی روستاهای دارای ظرفیت در چهارمحال و بختیاری گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف توسعه‌ای طرح مذکور امری ضروری است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری موظفند همکاری لازم در تحقق اهداف توسعه‌ای این طرح را داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه طرح روستای بدون بیکار در 15 روستا از توابع شهرستان‌های 9 گانه این استان به مدت چهار سال اجرایی می‌شود، تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان استانداری، فنی و حرفه‌ای و صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری هماهنگی، آموزش و پرداخت تسهیلات برای تحقق اهداف این طرح در مدت چهار سال مشخص شده است.

محمود تقی‌پور روستاهای خوی و وانان در شهرستان شهرکرد، سیبک و آورگان در شهرستان بروجن، شیخ محمود و عزیزآباد در شهرستان اردل، شوارز و لیرابی در شهرستان لردگان، فیل آباد و کران در شهرستان فارسان، خراجی و گل سفید در شهرستان کیار، هوره در شهرستان سامان، شهرک امام حسین (ع) در شهرستان کوهرنگ و شیخ شبان در شهرستان بن را به عنوان 15 روستای هدف اعلام کرد.

تقی پور افزود: به منظور شناسایی روستاهای هدف از سوی فرمانداران شهرستان‌های 9 گانه چهارمحال و بختیاری رشته‌های مورد نیاز آموزش از سوی دهیاران، بخشداران مرکزی و نمایندگان استانداری و فنی و حرفه ای استان نیازسنجی و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان 311 نفر در دوره های آموزشی به صورت رایگان شرکت کردند، اظهار کرد: از این تعداد 286 نفر موفق به کسب نمره قبولی و معرفی به صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی شدند.

تقی‌پورخاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری نیمه نخست امسال آغاز و تمامی آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی این طرح به صورت رایگان ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید