برای ورزش کردن در تابستان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

    کد خبر :75120

ترکیب هوای گرم و رطوبت بالا ورزش کردن در فصل تابستان را دشوار می‌کند اما نمی‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش ایسنا، سایت مدیکال دیلی در مطلبی تازه نوشت: گروهی از کارشناسان سلامت نکات مهم و مفیدی را به افراد توصیه می‌کنند که باید هنگام ورزش کردن در گرمای تابستان مورد توجه قرار دهند. این نکات شامل موارد زیر است:

حفظ آب بدن: حفظ آب بدن همیشه مورد تاکید بوده اما در دمای بالا که میزان تعریق بدن افزایش می‌یابد و خطر از دست رفتن آب بدن تشدید می‌شود، بیشتر مورد تاکید است. با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب ۳۰ دقیقه پیش از دویدن، بدن از میزان آب کافی برای شروع برخوردار است. همچنین باید در مدت زمان دویدن هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نوشیدن یک فنجان مایعات تکرار شود.

کارشناسان همچنین تاکید دارند افراد باید از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و قهوه که موجب از دست رفتن بیشتر آب بدن می‌شود خودداری کنند.

پوشیدن لباس مناسب: هیچ راهی برای کنترل هوا وجود ندارد اما می‌توان با راهکارهایی بدن را کمتر در معرض نور خورشید قرار داد. به گفته کارشناسان در فصل تابستان و هنگام ورزش کردن باید از لباس‌هایی استفاده کرد که در صورت عرق کردن، بدن اذیت نشود و باید از پوشیدن لباس‌هایی که پارچه آن‌ها آب را به خود جذب می‌کند و موجب گزش بدن با عرق می‌شود، خودداری کرد. باید الیافی را انتخاب کرد که به عرق اجازه عبور می‌دهند بدون اینکه احساس چسبندگی کنید.

انتخاب ورزش‌هایی مناسب با گرما: بهتر است در فصل تابستان ورزش‌هایی انجام شود که برای گرمای هوا مناسب باشد. به طور مثال شنا کردن یا ورزش در محیط‌های باشگاهی توصیه می‌شود. هرچند اگر ترجیح می‌دهید دویدن را به عنوان حرکتی ورزشی انتخاب کنید بهتر است صبح زود یا اواخر روز که دمای هوا پایین‌تر است این کار را انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید