برگزاری نشست مشترک ستاد مرکزی اربعین با ستاد مستقر در عراق/ تاکید ذوالفقاری بر وحدت رویه‌ها

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳
    کد خبر :75116

به منظور انجام هماهنگی ها و آگاهی از رویکردها، نقطه نظرات و ملاحظات سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی اران در عراق و سرکنسول های کشورمان در شهرهای نجف و کربلا، نشست مشترکی بین ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) و ستاد اربعین مستقر در عراق به ریاست دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ‌حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی در جمع خبرنگاران به بیان محورهای مهم نشست ستاد مرکزی و ستاد اربعین مستقر در عراق پرداخت و با اشاره به آسیب شناسی و مشکلات برگزاری مراسم در سالهای گذشته؛ ضرورت پیروی و توجه به قانون توسط زائران عتبات عالیات، موضوع پیگیری تکمیل زیرساختهای شهرهای مرزی و در صورت توافق با عراق، استفاده از مرز خسروی برای بهبود شرایط اعزام زائران را بیان کرد.

ذوالفقاری افزود: در سفر هفتة آینده وزیر کشور عراق به تهران، موضوع اعزام زائرین از طریق مرز خسروی بررسی و تلاش می شود شرایطی حاصل شود تا این افراد با سهولت بیشتر و البته با رعایت قانون و مقررات کشور عراق و بهمراه داشتن گذرنامه معتبر و روادید به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین امسال اعزام شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تأکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای بهره برداری معنوی از این مراسم عظیم و با شکوه افزود: آنچه که می تواند مشکلات اعزام زائران را کاهش دهد سفر در قالب کاروان است. در این راستا با آموزشهای متناسب از طریق رسانه های گروهی و یا توزیع کتابچه های راهنمای زائر،‌ آنها را با الزامات سفر آشنا و سفر زائران را تسهیل و مدیریت کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضرورت توجه به قوانین و مقررات دولت عراق و احترام به ارزشها و سنتهای مردم این کشور را به عنوان میزبانان اصلی زائران اربعین حسینی، یادآور شد و افزود: تفکیکی بین زائران ایرانی و عراقی در مراسم اربعین وجود ندارد و تلاش می شود با ادغام و ترکیب موکب ها، نذورات مردم کشورمان به عراق منتقل و برای سهولت سفر زائران و تامین نیازهای آنان هزینه شود. زیرا معتقدیم باید فشار میزبانی از میلیونها زائر را برای دولت و ملت عراق کاهش دهیم.

وی درباره برگزاری نشست امروز که با حضور اعضای ستاد اربعین مستقر در عراق، سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در بغداد، کربلا، نجف و بصره، استانداران ایلام، کرمانشاه و خوزستان و مسئولان و اعضای کمیته های مختلف ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزار شد، افزود: تلاش می کنیم با حل مشکلات زیرساختی به جای توجه به کمیت روی کیفیت این سفر تمرکز کنیم و ارتباط منطقی بین ستاد اربعین حسینی در ایران و ستاد مستقر در عراق شکل گیرد.

مسجدی سفیر ایران در بغداد نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه ریزی های ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: که امور مربوط به برگزاری این مراسم از ماهها قبل موضوع پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق بوده است و با ایجاد قرارگاه ها و همچنین کمیته های تخصصی متناظر ستاد مرکزی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در راستای روان سازی و تسهیل حضور زائرین در عراق جلسات متعددی با مسئولان طرف مقابل صورت گرفته و در حال پیگیری است.

سفیر کشورمان در عراق با اشاره به آمادگی و علاقمندی خاص دولت و مردم عراق در میزبانی مراسم اربعین اعلام کرد که حضور زائرین عزیز کشورمان برای زیارت عتبات عالیات می بایست همراه با رعایت قوانین و مقررات و احترام به سنتهای این کشور صورت گیرد.

وی در این رابطه افزود: با توجه به برگزاری این مراسم در خارج از کشورمان به طور قطع می بایست تردد و ورود به این کشور بر اساس قانون و با گذرنامه و روادید معتبر این کشور صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید