واکنش صالحی پس از معرفی به‌عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ

    کد خبر :75071

سیدعباس صالحی نسبت به معرفی خود به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه دولت دوازدهم واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، صالحی که در حال حاضر معاون فرهنگی این وزارتخانه است، در واکنش به معرفی شدنش به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتر خود نوشته است:
«یکه و تنها شب تار و خطر
راهی خلوتگه عنقا شدم
رب ادخلنی مدخل صدق
واخرجنی مخرج صدق
خدایا یاریم کن تا صداقت را قربانی سیاست نکنم.»

سیدعباس صالحی روز سه‌شنبه (۱۷ مردادماه) از سوی حسن روحانی رییس‌جمهور به‌عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد. او در دوران وزارت علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری در دولت یازدهم به‌عنوان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت داشته است. همچنین پس از استعفای جنتی از این سمت و پیش از معرفی وزیر جدید به مجلس، برای مدت کوتاهی سرپرست این وزارتخانه بود.

سیدعباس صالحی فرزند مرحوم آیت‌الله میرزا حسن صالحی (درگذشته در سال ۱۳۹۶) و متولد مشهد است. او دانش‌آموخته علوم حوزوی بوده و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است. در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و … تلمذ کرده، هرچند لباس روحانیت به تن ندارد. صالحی از سال ۱۳۷۰ تا کنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

 

عضویت در هیات مدیره و هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۷۶ تا کنون (پنج دوره)، عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷، عضویت حقیقی شورای فرهنگ عمومی و مدیرمسئولی و سردبیری برخی نشریات علمی و فرهنگی کشور و … از جمله مسئولیت‌های او تا پیش از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید