دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی:

زائران اربعین حسینی به صورت استانی تقسیم بندی می‌شوند

    کد خبر :74944

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای زائران اربعین حسینی گفت: تقسیم‌بندی استانی برای خروج زائران ایرانی از مرزهای زمینی به تناسب جغرافیایی استانی و عزیمت زائران به کربلا صورت خواهد گرفت.

به گزارش پویا؛ مجید آقابابایی عصر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: خوشبختانه طی جلسات برگزار شده، آسیب‌شناسی مناسبی درباره اربعین سال گذشته صورت گرفته و تدابیر جدیدی برای مراسم اربعین امسال در راستای عزیمت سهل‌تر زائران اتخاذ شده است.

وی یکی از برنامه‌ها را توجه به موضوع زیرساختهای دو کشور دانست و تصریح کرد: تمامی زیرساخت‌های ایجاد شده با زیرساخت‌های موجود در عراق باید متناسب یکدیگر باشند که در هنگام عزیمت پرشمار زائران ایرانی در مرز عراق مشکلاتی را ایجاد نکند که به همین دلیل با رایزنی انجام شده با مسئولان عراقی تلاش شده در مرزهای زمینی این مشکلات حل و فصل می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: ظرفیت‌های گیت‌های خروجی ایران و ظرفیت گیت‌های ورودی عراق محدود است اما در تفاهم نهایی این موضوع را با طرف عراقی مورد توجه قرار می‌دهیم.

آقابابایی همچنین از سفر هفته آینده وزیر کشور عراق به ایران خبرداد و تاکید کرد: امضای یادداشت تفاهم اربعین حسینی بین کشورهای ایران و عراق به‌عنوان مسئولان ارشد ستاد اربعین می‌تواند سفری سهل‌تر را برای زائران کشورمان فراهم آورد.

وی افزود: سال قبل با وجود افزایش جمعیت زائران به نسبت اربعین سال 94 امکانات بیشتر و سفر سهل‌تری را جهت عزیمت زائران ایرانی به اربعین شاهد بودیم که این امر در زمینه صدور روادید و عزیمت آنها به مرزها کاملاً دیده شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین به موضوع صدور روادید اشاره کرد و افزود: برخی محدودیت‌های فنی صدور روادید در اربعین سال 95 در سفارت عراق وجود داشت که این محدودیت‌ها با رایزنی‌های صورت گرفته به‌ویژه در بخش مانیفست رفع شد.

به گفته آقابابایی، امسال با تدابیر صورت گرفته میان ایران و عراق، سفارت این کشور در ایران مکانیسم‌های جدیدی را برای زائران ایرانی در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: تقسیم‌بندی استانی برای خروج زائران ایرانی از مرزهای زمینی به تناسب جغرافیایی استانی و عزیمت زائران به کربلا صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره مرزهای خروجی و مرز سومار نیز اظهار کرد: مرز سومار بازارچه مرزی دارد اما این مرز جهت خروج زائران ایرانی امکانات زیرساختی مناسبی ندارد؛ ضمن اینکه عراقی‌ها هم ملاحظات امنیتی برای استفاده حداکثری از این مرز را دارد اما تلاش می‌شود با بهره‌مندی از مرز خسروی برای تردد زائران، مشکلات آنها کم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید