حضور مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در نمایشگاه صنعت ساختمان

    کد خبر :74769

معاون رئیس اتاق تعاون ایران از افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال خبر داد و گفت:‌ با توجه به حضور گسترده هیأت‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ داخلی، افزایش مبادلات تجاری نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمد کریمی عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران و سرپرست امور نمایشگاهی با حضور در جمع خبرنگاران برنامه‌ها و جزئیات مربوط به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان را تشریح کرد.

کریمی در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای خبرنگار به شروع دولت دوازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در آستانه شروع دولت دوازدهم از خدای متعال بهترین‌ها را برای مردم عزیز آرزومندم.

وی افزود: انتقال اخبار مربوط به تکنولوژی‌های جدید در عرصه صنعت ساختمان و رویدادهایی که موجب تعالی اقتصادی کشور می‌شود، بسیار حائز اهمیت است و در این باره انتظار داریم تا دستاوردها و اقدامات اجرایی برگزاری نمایشگاه هفدهم صنعت ساختمان که توسط اتاق تعاون ایران برگزار می‌شود، به‌خوبی منعکس شود.

معاون رئیس اتاق تعاون ایران با اعلام این خبر که امسال بیش از 50 هزارمترمربع فضای نمایشگاهی برای صنعت ساختمان در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان، 35 هزار مترمربع مربوط به فضای مسقف و پوشیده و 9 هزار مترمربع نیز در فضای باز برای نمایش تجهیزات و ادوات و ابزارآلات سنگین اختصاص داده شده است.

وی گفت: همچنین بیش از 6 هزار مترمربع نیز از فضای نمایشگاه به شرکت‌های خارجی اختصاص پیدا کرده است و 31 کشور فعال خارجی حاضر در نمایشگاه به رایزنی و بررسی محصولات ارائه‌شده می‌پردازند.

کریمی با اعلام این خبر که در جریان برگزاری نمایشگاه که از روز 21 مردادماه آغاز به کار می‌کند، کارگاه‌های تخصصی در حوزه ساختمان برگزار می‌شود، گفت: در پایان این کارگاه‌های آموزشی گواهینامه‌های معتبر صادر می‌شود که در رتبه‌بندی شرکت‌ها اثرگذار است.

وی ادامه داد: انجام مذکرات B TO B برای رایزنی‌های دوطرفه هیأت‌های خارجی با ایرانی و یا بالعکس در کنار برگزاری همایش از مزیت‌های نمایشگاه امسال است.

سرپرست امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران همچنین از حضور چشمگیر و جدی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های مجریان نمایشگاه صنعت ساختمان این است که فناوری‌های جدید و شرکت‌های دانش‌بنیان حضور مؤثر داشته باشند و با توجه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شیوه‌های نوین ساخت‌وساز را با کمترین هزینه و بیشتری کارایی به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه سازمان ملی استاندار حضور دارد، گفت: برای تطبیق محصولات داخلی و خارجی با استانداردهای لازم و معتبر نیاز بود که سازمان ملی استاندار حضور جدی داشته باشد و در ارتقای کیفیت محصولات مؤثر واقع شود.

کریمی گفت: در نمایشگاه امسال از بسیج مهندسان قرارگاه محمد رسول‌الله(ص)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری نانو، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها دعوت شده است. همچنین از نهادهایی نظیر شهرداری‌ها و سایر سازمان‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم با صنعت ساختمان مرتبط هستند، در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن نمایشگاه نیز برای سهولت دسترسی شرکت‌کنندگان راه‌اندازی شده است، گفت: این موضوع به استفاده بهینه از غرفه‌ها و افراد شرکت‌کننده حاضر در نمایشگاه کمک بسیار زیادی می‌کند.

معاون رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به این سؤال فارس که چه تعداد قرارگاه در نمایشگاه صنعت ساختمان با توجه به ظرفیت‌های موجود آن منعقد شده است و پیش‌بینی‌تان از نمایشگاه امسال چه خواهد بود، اظهار داشت: بنابر پیگیری‌های انجام‌شده هیأت‌های تجاری در مذکرات دوطرفه با طرف‌های ایرانی خواهند پرداخت و درنهایت منجر به انعقاد قرارداد و همکاری شود.

وی افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بیش از 32 قرارداد مهم در نمایشگاه سال گذشته منعقد شده و امسال با توجه به حضور گسترده‌تر نمایندگان هیأت‌های تجاری خارجی و داخلی روند صدور قراردادها توسعه یابد.

کریمی همچنین از استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: با همکاری شرکت نمایشگاه بین‌المللی تهران و سازمان توسعه تجارت، روند استفاده از فضاهای دانشگاهی توسعه پیدا کرده است.

وی همچنین از اعلام آمادگی معاون اول رئیس‌جمهور و سایر مسئولان اقتصادی برای افتتاح نمایشگاه هفدهم صنعت ساختمان خبر داد.

به گزارش فارس،‌این نمایشگاه از روز 21 تا 24 مرداد ماه از ساعت 8 الی 18 عصر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور بیش از 1300 شرکت برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید