قبض ۱۵ میلیونی و ابلاغ قضایی ساماندهی شماره‌های ۹۰۹

    کد خبر :74725

مدیرعامل مخابرات ایران شائبه قطع شماره‌های ۹۰۹ برای جا انداختن شماره‌های ۷۰۷۰ مخابرات را نادرست خواند و گفت: ادامه فعالیت کسب و کارهای مبتنی بر شماره‌های ۹۰۹ روی شماره‌های ۷۰۷۰ نیز امکان‌پذیر است.

رسول سراییان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به ابهام ضدرقابتی بودن اقدام مخابرات در قطع شماره‌های 909 برای جا انداختن شماره 7070 مخابرات گفت: قبوض 5، 10 و 15 میلیونی مشترکان تلفن ثابت باعث شد از قوه قضائیه ابلاغیه ساماندهی شماره‌های هوشمند برای مخابرات ارسال شد.

مدیرعامل مخابرات ایران افزود: بر این اساس موضوع به رگولاتوری و شرکت ارتباطات زیرساخت منعکس شد تا قضیه تعیین تکلیف شود و مردم باید متوجه شوند که با شماره‌گیری شماره‌های هوشمند هر دقیقه برای مثال هزار و 500 تومان، 2 هزار تومان و 3 هزار تومان شارژ می‌شود و عدم اطلاع باعث نارضایتی مردم نشود که نتوانند قبض را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مخابرات نیز مانند سایر اپراتورها سرویس‌ها و سامانه‌های جدیدی را برای ارائه خدمات در دست اقدام دارد.

سراییان با بیان اینکه شماره های 7070 تعارضی با شماره‌های 909 ندارد، گفت: برای مثال کسب و کارها می‌توانند سرویس‌های خود را مانند گذشته روی شماره‌های 7070 نیز ارائه کنند و محدودیتی برای فعالیت کسب و کارها در شماره‌های 7070 نیست.

وی خاطر نشان کرد: مدل شماره‌های هوشمند این است که کسب و کار بسته به سرویس (برای مثال مشاوره یا قصه‌گویی) قراردادی با تولیدکننده محتوا منعقد می‌کند و همچنین در یک قرارداد نیز حق سهم اپراتور یا تأمین کننده ارتباط را می‌پردازند.

پیش از اینِ،‌ به دنبال انسداد دسترسی عمومی به شماره های هوشمند (909907) از سوی مخابرات، یکی از صاحبان کسب و کارهای مبتنی بر شبکه هوشمند کشور گفته بود: بستن 9099 صرفاً با هدف حذف رقیب و جا انداختن شماره های *7070 در انحصار مخابرات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید