موزه مطبوعات آذربایجان افتتاح شد

    کد خبر :74719

موزه مطبوعات آذربایجان همزمان با روز خبرنگار با حضور مسئولان استانی و فرهنگی و خبرنگاران در تبریز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، موزه مطبوعات آذربایجان که با مرمت خانه تاریخی حریری در پیاده راه تربیت شهر تبریز راه‌اندازی می‌شود در حال طی مراحل نهایی است و نماد برخی از آثار قدیمی مطبوعات آذربایجان به دست استاندار آذربایجان‌شرقی در این موزه نصب شد.

در این مراسم از کتاب تاریخ مطبوعات آذربایجان نوشته محمد عزیزی راد نیز رونمایی و تمبر یادبود راه‌اندازی و آغاز تجهیز موزه مطبوعات به دست استاندار آذربایجان‌شرقی باطل شد.

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از موزه مطبوعات آذربایجان در محل خانه تاریخی حریری پیش از ظهر سه‌شنبه در میان خبرنگاران ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان موزه مطبوعات به بهره‌برداری کامل رسیده و محلی برای معرفی تاریخ و پیشینه مطبوعات آذربایجان و تبریز برای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی باشد.

11

اسماعیل جبارزاده ضمن تبریک روزخبرنگار و یاد شهدای خبرنگار اظهار داشت: تاسیس و راه‌اندازی موزه مطبوعات آرزوی قلبی خبرنگاران بود و باعث خشنودی است که در آخرین روزهای دولت یازدهم این خواسته محقق شد.

وی موفقیت‌های کسب شده در استان در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را حاصل زحمات و گزارش‌ها و قلم گویای خبرنگاران دانست.

همچنین در این مراسم صادق نجفی شهردار تبریز به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد که خانه حریری را به همراه بخش مکتب تبریز به موزه مطبوعات اختصاص داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید