وزیر ارشاد با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

    کد خبر :74695

سید‌رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا‌، سید‌رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرده است،‌ متن این پیام به شرح ذیل است:‌

«در جهان پر شتاب امروز که اخبار تحولات و رویدادها در کوتاهترین زمان ممکن نشر می یابد، سرعت و دقت نظر عنصری تعیین کننده در عرصه خبر محسوب می شود. از سوی دیگر گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش چشمگیر شمار کاربران و شهروندان از این ابزار، سبب ارتقاء سطح آگاهی و نیز اعتماد مردم به خبرسازان شده است. از این رو رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای و پای بندی به اصل صداقت در انتشار اخبار، عاملی تعیین‌کننده و تمیز دهنده خبر موثق از خبر ناموثق به شمار می‌رود.

اکنون قدرت رسانه از مظاهر قدرت نرم در روابط دولت ها شمرده می‌شود و برای حفظ اقتدار و ایفای نقش موثر کشورمان در تحولات منطقه ای و جهانی، نیازمند همت و تلاش بیشتر خبرنگاران فرهیخته، سختکوش و اندیشمند هستیم.

لازمه پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار ایران اسلامی، ارج نهادن به اصحاب رسانه و ایجاد زمینه مساعد برای انتشار آزادانه اخبار و دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات است و خرسندم که دولت تدبیر و امید با راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، گامی موثر در این مسیر برداشته است. همچنین به تقویت رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی اهتمام داشته است؛ به طوریکه مجوز نزدیک به نیمی از مطبوعات کشور در دولت یازدهم صادر شده است.

با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای رسانه و قلم، فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و سختکوشان عرصه اطلاع رسانی صمیمانه تبریک می گویم و از خداوند متعال توفیق بیشتر عزیزان را مسئلت دارم».

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید