علی اکبر صالحی:

در صورت نقض برجام توسط آمریکا، تمام گزینه‌ها روی میز است

    کد خبر :74549

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد در صورتی که آمریکا برجام را نقض کند، ایران پاسخی متناسب با این اقدام خواهد داد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی اعلام کرد در صورتی که آمریکا «برجام» را نقض کند تمام گزینه‌ها روی میز است؛ وی در ادامه گفت: بعید می‌دانم واشنگتن اقدام به اینچنین کاری کند زیرا متحمل ضرر خواهد شد.

صالحی در گفت‌وگوی خود با «المیادین» که قرار است ساعت 4 عصر به وقت قدس (17.30 دقیقه به وقت تهران) به صورت کامل پخش شود، تصریح کرد: پاسخ ایران متناسب با چگونگی تعامل دولت آمریکا خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: وقتی اتحادیه اروپا، چین، روسیه و دیگر کشورها توافق هسته‌ای را تایید کرده‌اند، خروج آمریکا از این توافق، بر ادامه اجرای آن تاثیری نخواهد گذاشت. اگر آمریکا این توافق را نقض کند دیگر کشورها مسئولیت اجرای آن را بر عهده خواهند داشت و این مسئولیت ما نیست زیرا آژانس انرژی اتمی حدود 7 بار اعلام کرده که ایران به برجام متعهد بوده است به همین دلیل هیچ زمینه‌ای برای نقض این توافق وجود ندارد.

صالحی ابراز امیدواری کرد روزی نرسد که ایران به شرایط قبل از توافق هسته‌ای بازگردد و در ادامه گفت: از زمان شروع مذاکرات، احتمال نقض توافق نیز مطرح شد به همین دلیل پُل‌های متعددی برای بازگشت سریع به وضعیت قبل، حتی به وضعیت بهتر از قبل اندیشیده شد.

بر اساس گزارش «المیادین»، علی‌اکبر صالحی ، برجام را «تاریخی» خواند که تاثیرات آن به مرور زمان بیشتر و بیشتر دیده می‌شود و از اینکه نقش پررنگی در مذاکرات داشته ابراز خشنودی کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی سپس تصریح کرد: فعالیت‌های هسته‌ای از جمله غنی‌سازی اورانیوم، تولید آب سنگین، طراحی جدید رآکتور اراک با کمک چینی‌ها به علاوه استخراج معادن اورانیوم، بهتر از قبل ادامه دارد و آنچه رسانه‌ها از اختلافات داخلی درباره توافق هسته‌ای می‌گویند فقط یک رویارویی سیاسی است نه بیشتر.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم‌چنین گفت روابط با روسیه در حال پیشرفت است و در ادامه به طرح‌های مشترک میان دو کشور از جمله ساخت دو نیروگاه اتمی بزرگ و جدید در بوشهر و در کنار نیروگاه اتمی فعلی اشاره کرد و افزود: روابط ما با روسیه خصوصا در زمینه هسته‌ای، بسیار بسیار زیاد و عمیق و گسترده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید