تخریب خانه محدث ارموی؛ نسخه‌شناس و مصحح

    کد خبر :74345

معاون کتابخانه ملی از تخریب خانه مرحوم محدث ارموی، نسخه‌شناس و مصحح خبر داد و گفت: قصد داشتیم این خانه به یک مکان فرهنگی تبدیل شود، اما علی‌رغم تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.

غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از تخریب خانه مرحوم میرجلال‌الدین محدث ارموی خبر داد و گفت: مرحوم ارموی در دهه 20 مدیر بخش خطی کتابخانه ملی و از دانشمندان بزرگ و مصححان برجسته بود که رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه‌ای به فضل و دانش او اشاره کرده‌اند. متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای حفظ منزل زنده‌یاد ارموی، بخشی از این خانه در روزهای اخیر تخریب شد.

وی ادامه داد: کتابخانه ملی پیشنهاد کرد که منزل این پژوهشگر بازسازی شده و در قالب خانه فرهنگ حفظ شود. کتابخانه ملی خود بودجه لازم برای انجام این کار را نداشت، به همین دلیل مذاکراتی با شهرداری که هم توان مالی دارد و هم کارهای مشابه انجام داده است، صورت گرفت. شهرداری منطقه 11 نیز این پیشنهاد را پذیرفت، اما به دلیل تعلل صورت گرفته، این خانه تخریب شد.

به گفته معاون کتابخانه ملی؛ خانه مرحوم ارموی دست وراث است. وارثان نیز قراردادی برای تخریب و بازسازی خانه داشتند، اما با صحبت‌هایی که با آنها شد، پذیرفتند که این خانه مرمت و حفظ شود، اما متاسفانه پس از بی‌سرانجام ماندن پیشنهادات ارائه شده، طبق قراردادی که با سازنده ملک داشتند، این خانه در روزهای اخیر تخریب شد.

امیرخانی افزود: قرار بر این بود که شهرداری این ملک را بخرد و به مکانی برای اهل فرهنگ و دانش تبدیل کند؛ مشابه کاری که برای خانه مرحوم دکتر شریعتی و خانه جلال آل احمد صورت گرفته است. قصد داشتیم که این خانه به پاس خدمات فرهنگی که مرحوم ارموی داشت،‌ حفظ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید