ترجمه انگلیسی کتاب «گوهر شب چراغ» روانه بازار شد

    کد خبر :74329

ترجمه انگلیسی کتاب «گوهر شب چراغ»، زندگی‌نامه‌ی داستانی شهید مصطفی مرتجی، فرمانده‌ی بهداری لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) منتشر شد.

به گزارش  خبرنگاران پویا، کتاب «گوهر شب چراغ»، زندگی‌نامه‌ داستانی شهید مصطفی مرتجی، فرمانده‌ بهداری لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و مسئول ستاد انتقال مجروحین فرودگاه مهرآباد به قلم «فاطمه دهقان نیری» است.

روایت متناوب کتاب از نوجوانی پدر شهید و خوابی که در آن دوران دیده است، آغاز می‌شود و در فصل‌ بعدی، اولین حضور شهید را در درمانگاه ولیعصر در پی دارد. فصل‌های کتاب یکی در میان به زندگی شخصی شهید و حضور در بیمارستان‌های سپاه و جبهه‌های نبرد اختصاص داده شده است. دوست و هم‌رزم شهید در موقعیت‌های مختلف، بخش‌های مربوط به دوران خدمت شهید در بهداری سپاه، مسئولیت‌هایی که شهید به عهده داشته و روحیات خاص و نحوه‌ مدیریت او را روایت می‌کند و در بخش‌های دیگر با سیر زندگی شهید مصطفی مرتجی، خانواده و نحوه‌ ورودش به سپاه آشنا می‌شویم.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«حاج «مصطفی» با ماشین آمد پیش من و گفت جلوی دژبانی خودت رو نباز، بعد رفت جلوی پنج تا آمبولانس اول راه افتاد، رسیدیم جلوی دژبانی، ماشینش را کناری پارک کرد و پیاده شد. کمی با دژبان خوش‌وبش کرد و همان‌طور که می‌خندید به من اشاره کرد که آمبولانس‌ها رد شوند».

کتاب «گوهر شب چراغ» نوشته فاطمه دهقان نیری و با ترجمه ابراهیم رحمانپور توسط انتشارات 27 بعثت روانه بازار نشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید