قاضی مقیسه: اختصاص ۵میلیون یورو از محل بانک FIIB، اقاریر خود شماست

    کد خبر :74223

 

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح امروز ۱۷ مردادماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در این جلسه حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده برای ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان،فلاح هروی پیش از شروع به دفاعیات گفت: اگر اجازه دهید وکیلم پیش از من در ابتدا چند دقیقه صحبت کند.

رئیس دادگاه گفت: در حال حاضر اتهامات شما قرائت شد بنابراین در ابتدا خودتان دفاع کنید.

متهم ردیف سوم پرونده در ابتدا در مورد تفاهم امضا شده با بانک ملت اظهار کرد: من هیچ سهمی نداشتم نه صاحب امتیاز و نه سهامدار بودم، تفاهم‌نامه یک‌طرفه بود اما اینکه چرا من آن را امضا کردم باید بگویم که یک اشتباه بی‌ربط بود و قرار بود تفاهم‌نامه اصلاح شود که فرصت نشد، بنده اطلاعی از میزان سهام و خرید و فروش نداشتم و این موضوع براساس اسناد مشخص است.همچنین اینکه آقای نجفی بیان کردند که 5 میلیون یورو گرفته‌ام نیز مردود است.

رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت:‌در جلد 13 پرونده شما خودتان شخصاً به اختصاص 5 میلیون یورو از محل فروش بانک FIIB اقرار کرده‌اید در حالی‌که امروز این موضوع را انکار می‌کنید، همچنین در جلسه روز گذشته شما اقرار کردید که صورتجلسه فروش سهام به بانک ملت را نخوانده امضا کرده‌اید و الان می‌گویید که بانک متضرر نشده است، آقای فلاح شما بانکی را که ارزش آن 4 میلیون دلار بود به 90 میلیون یورو به بانک ملت فروخته‌اید. در اینجا بیت‌المال متضرر شده است، 160 میلیون دلار از پول ملت و نفت را که باید خرج ملت و تأسیسات نفتی می‌شد به بانک ملت داده‌اید آیا هنر کرده‌اید که از بیت‌المال برداشته و آن را به بانک داده‌اید؟

قاضی مقیسه ادامه داد: در قضیه بیمارستان پارسیان که آن را می‌خرید، سند جعلی ارائه می‌دهید و 45 میلیارد تومان با سند مجعول چک می‌کشید این مطالب همه در پرونده موجود است آن‌وقت می‌گویید سهامدار نبودم؟

رئیس دادگاه در ادامه به اقاریر متهم که به دستخط خودش نوشته شده بود قرائت کرد.

«جناب آقای زنجانی با سلام، من دیروز به بازپرسی مراجعه کردم از لطف صحبت‌های شما در آنجا بهره‌مند شدم و برای من به‌عنوان معاونت در جرم 100 میلیون تومان قرار صادر شد اولاً‌من کارمند شما نبودم که اخراجم کرده باشید بلکه رئیس هیئت مدیره و سهامدار و دارای اختیاراتی در قانون تجارت بودم» و بابک زنجانی در پاسخ این نامه اظهار می‌دارد «آقای دکتر حتما شما را جو گرفته است که این مطالب را گفته‌اید. برای یادآوری اعلام می‌کنم تا بدانید همیشه از طرف من بوده نه از طرف شما، از حلال و حرام صحبت می‌کنید؟‌به اطرافتان نگاه کنید منزل شهرک غرب را در زمان بی‌پولی به شما هدیه کردم ویلای کیش را در زمانی که چک داشتم هدیه کردم، خودروی بنز را هم که برای خودم بود به شما دادم، همچنین 4 میلیون دلار سرمایه برای شرکتی که در آن هستید و 1 میلیارد هدیه به فرزندتان که سربلندتان کنم و 10 میلیارد پول نقدی که گرفتید.

رئیس دادگاه گفت: آیا اقاریری را که خوانده شد قبول دارید؟

متهم پاسخ داد: خیر.

قاضی گفت: اگر قبول ندارید چرا اقرار کردید؟

فلاح هروی پاسخ داد: من اقرار نکردم، ادعای خود بابک است.

قاضی مقیسه اظهار کرد: شما در تاریخ 28/12/92 بیان کردید که در موضوع فروش بانک به بانک ملت بر اساس توافق با بانک ملت حدود 11 میلیون و 700 هزار یورو ارزش افزوده برای این فروش بوده که آقای زنجانی طبق سندی که به من دادند 5 میلیون یورو سهم من را در سال 89 منظور کردند و این مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان در دفاتر وارد شده است.

متهم پاسخ داد: این مبلغ به حساب من نیامده است.

نجفی نماینده دادستان گفت: تهاتر شده است.

قاضی مقیسه گفت: به دخترتان گفتیم که از پول بادآورده به شما هدیه داده‌اند گفت این پول برای پدرم است.

متهم پاسخ داد: آیا پولی که بابت هدیه داده می‌شود را باید در حساب بدهکاری بگذارند یا در حساب هزینه‌ها؟

قاضی مقیسه گفت: شما که می‌دانستید این پول حرام است. آیا بابک زنجانی دلش خواسته از اموال بیت‌المال، محرومین و فقرنشینان به شما پول بدهد و شما دلت خواسته پول را بگیری؟ دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد چیزی از بیت‌المال در اموال شما باشد.

رئیس دادگاه ادامه داد: اختصاص 5 میلیون یورو از محل بانک FIIB اقاریر خود شماست بگویید FIIB را به کجا فروختید؟ شما که می‌گویید سهامدار نبودید فکر نکردید که بر چه اساسی 5 میلیون یورو به شما می‌دهند؟

متهم پاسخ داد: 5 میلیون یورو معادل 15 میلیارد تومان می‌شود اما چرا در حساب‌های بابک زنجانی 6 میلیارد تومان نوشته شده است؟

نجفی نماینده دادستان گفت: تهاتر یک اصل اولیه است 6 میلیارد را برای شما منظور کرده‌اند و مانده بدهی شما 14 میلیارد است.

فلاح هروی پاسخ داد: من خواهش می‌کنم جلویتان یک ماشین حساب بگذارید اگر می خواست 6 میلیارد را در سند لحاظ کند من 5 میلیارد طلبکار می‌شدم.

متهم ادامه داد: قضیه آن ماساژوری که دیروز رسانه ها تیتر کردند جزء بدهکاری من است یعنی یک قرضی به من داده‌اند و من باید آن را پرداخت کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید