جدیدترین اخبار
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۱ اقتصادی کد خبر :73996

هواپیمای ATR کاملا با اقلیم ایران سازگاری دارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عدم سازگاری هواپیماهای ای.تی.آر با اقلیم ایران را رد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در خصوص نقص فنی پیش آمده در هواپیمای ATR با رجیستر EP-ITA در مسیر مشهد به گرگان، گفت: مشکلی به لحاظ فیزیکی برای این هواپیما پیش نیامده بود.

وی توضیح داد: اخطار اشتباه کامپیوتر هواپیما باعث شده است تا سیستم هشداردهنده موتور عملیاتی شود و خلبان طبق وظیفه‌ای که داشته موتور را خاموش و اجازه فرود اضطراری می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجدد دستگاه مشکل برطرف می‌شود.

عابدزاده با بیان اینکه گاهی اخطار اشتباه از طرف کامپوتر هواپیماها پیش می‌آید، تاکیدکرد: مشکل این هواپیما نقص در قطعات نبوده و هیچ‌گونه تغییر قطعه‌ای صورت نگرفته است و نیاز به تغییر قطعه نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد این موضوع که ای. تی. آر های خریداری شده مناسب اقلیم ایران نیست، گفت: اتفاقا این هواپیماها کاملا با اقلیم ایران سازگاری دارند و ای. تی. آرها در تمام جهان و در اقلیم‌های مختلف پرواز دارند؛ ضمن اینکه این نوع هواپیما نزدیک ۲۰ سال قبل وارد کشور شده است و تاکنون خدمات زیادی در سفرهای هوایی به مردم ارائه داده است.

عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمپانی ای. تی. آر خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می‌داند، گفت: تاکنون ای. تی. آر بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص امنیت پرواز با ای.تی.آرها از آموزش کامل خلبانان ایرانی خبر داد و گفت: درحال حاضر مدتی است که پروازها با خلبان ایرانی که آموزش کامل و جامعی را دیده‌اند انجام می‌شود و هیچ گونه مشکلی در بخش امنیت پرواز و تامین قطعه وجود ندارد.

گفتنی است روز یکشنبه خبرگزاری مهر در گفت وگو با یکی از کارشناسان اداره کل مهندسی تعمیرات و نگهداری هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) عامل فرود اضطراری ای تی آر ۷۲ـ۶۰۰ با رجیستر EP-ITA را اختلال در سیستم سوخت رسانی این هواپیما در پی گرما و رطوبت منطقه شمالی کشور عنوان کرده بود که این خبر واکنش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را در پی داشت.

وبگردی

روی خط خبر

  • وقتی بعد از چهل سال نمی توانیم یک بودجه عملیاتی بنویسم!
  • دمشق: اقدام آمریکا برای استقرار نیرو در مرزهای سوریه به شکست می‌انجامد
  • روش کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر
  • سرانجام یورو و ایتالیا چه خواهد شد؟
  • نامه ۱۷۰ نماینده به روسای قوا برای حمایت از پیام رسان های داخلی
  • ابوبکر بغدادی کجاست؟
  • ایران هم یکی از ۶۰ کشور تشنه می‌شود؟
  • هزینه تمام شده یک دستگاه خودرو وارداتی و سود واردکننده چقدر است؟
  • ماجرای سرطان خواننده مشهور پاپ
  • مجری ممنوع الکار تلویزیون؛ بازیگر شد
  • استقبال کم نظیر از ارکستر ملی/وقتی تالار وحدت جای سوزن انداختن نبود
  • اتحاد سری علیه ایران در خاورمیانه
  • پنج روز سوختن سانچی برای ما کابوسی ناتمام بود
  • صندلی‌های خالی جشنواره موسیقی فجر؛ مردم بلیت خریدند و نیامدند!
  • طبق قرارداد با توتال هر ماه سوخت به کره جنوبی می‌بریم
  • شرکتی دولتی که ظاهرا اقوام و آشنایان را استخدام می کند!
  • دلار به داد فولادگران رسید
  • هیچ اشکالی بر حضور نوازندگان زن روی صحنه وجود ندارد / همه استان‌ها باید تابع این رویه باشند / موارد خلاف دستورالعمل را پیگیری می‌کنیم
  • شاسی بلند جدید سانگ یانگ در ایران پیش از رونمایی (+عکس)
  • کم سوادها بیشتر معتاد می‌شوند
  • شرط واردات خودرو از سوی غیر نمایندگی ها اعلام شد
  • خطر بازگشت نرخ تورم دورقمی
  • مناطق آزاد در لیست شیوع‌شناسی اعتیاد/پیشگیری از اعتیاد وارد بسته بنگاه‌های اقتصادی می‌شود
  • توضیح آموزش و پرورش درباره «ریزش سقف یک مدرسه در تهران»
  • تشکیل نیروی مرزی آمریکا در سوریه موجب تشدید بحران در این کشور است
  • آمادگی شورایی ها برای ارتقاء ایمنی پایتخت/ مراقب شایعه پردازان حادثه سانچی باشیم
  • آزمایش حقیقی تصمیم اخیر ساف در التزام به اجرای آن است
  • جهان علیه تصمیم آمریکا در قبال قدس اقدام کند
  • پیام همدردی سفیر چین در ایران با خانواده های قربانیان سانچی
  • ترامپ: این‌طوری نگفتم!