دومین گالری بین المللی اهدای عضو در چین برگزار شد

    کد خبر :73895

 

دومین گالری بین المللی از آثار جشنواره هنرهای تجسمی نفس، با موضوع اهدای عضو، در حاشیه کنگره آموزش پیشرفته اهدای عضو (TPM) در شهر کومینگ چین برگزار شد.

به گزارش آنا، انجمن اهدای عضو ایرانیان در نخستین جشنواره هنرهای تجسمی نفس که در مرداد 1395 با موضوع اهدای عضو برگزار شد، از بین حدود سه هزار اثر رسیده علاوه بر اعلام نفرات اول تا سوم برگزیده 6 رشته تجسمی، به نشانه 8 عضو و 53 نسج قابل اهدا، جمعا اسامی 61 نفر را به عنوان کاندیداهای شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور انتخاب کرد.

هدف از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده در خارج از کشور، علاوه بر نشان دادن خلاقیت هنرمندان ایرانی در خلق آثار زیبای تجسمی با موضوع اهدای عضو، عرضه الگویی برای سایر کشورها در بهره مندی از هنرمندان در ارتقای فرهنگ مقدس اهدای عضو است.

دکتر کتایون نجفی زاده، مدیر عامل انجمن اهدا عضو ایرانیان درباره برپایی این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه این آثار پس از مکاتبه و مذاکره با رایزن فرهنگی سفارت هند و مسئولان اهدا عضو آن کشور، در تاریخ 26 الی 28 اسفند 1395 در شهر چنای هند و در مجاورت کنگره آسیایی پیوند اعضا برگزار شد.

وی افزود: برپایی این گالری در هند مورد استقبال بی‌نظیر متخصصان اهدای عضو و پیوند اعضا و نمایندگان حاضر در این کنگره قرار گرفت، به طوری که درخواست برپایی این گالری از سوی سایر کشورها نیز مطرح شد و منجر به این شد که در حال حاضر این گالری برای دومین بار در جهان و اولین بار در چین در حال نمایش است.

نجفی‌زاده با اشاره به استقبال متخصصان اهدای عضو از این نمایشگاه گفت: برای این متخصصان قابل باور نبود که انجمن توانسته باشد این تعداد اثر با ارزش هنری با موضوع اهدای عضو را جمع آوری نماید و سوال مکررشان این بود که چقدر طول کشید این همه اثر جمع شود؟

در حال حاضر نیز انجمن اهدای عضو ایرانیان با همکاری موزه هنرهای معاصر به وعده خود در مورد، جایزه نفرات اول شرکت کننده در 6 رشته تجسمی در جشنواره هنرهای تجسمی نفس، عمل کرده و این افراد در شهرک سیته پاریس در حال گذراندن دوره دو ماهه آموزشی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید