ارزيابي قاليباف از برنامه هاي نامزدهاي شهرداري تهران

    کد خبر :73871

 

شهردار پايتخت با اشاره به برنامه هايي که نامزدهاي شهرداري تهران ارائه داده اند، گفت: از رسانه ها و افکار عمومي خواهش مي کنم تا به برنامه ها نگاه کنند. يک برنامه اضافه تر از برنامه سال 84 ما ارائه نداده اند. حتي در اين برنامه هاي ارايه شده حرف هاي سال 84 ما را به صورت کامل هم بيان نکرده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا محمد باقر قاليباف، عصر امروز طي سخناني در آئين افتتاح و بهره برداري از خط هشت مترو تهران، ضمن تقدير از يکايک کارگران، مهندسان و تمامي زحمت کشان در ساخت اين پروژه عظيم و مهم تاکيد کرد: از کليه عزيزان در دولت و بخش خصوصي که ما را همراهي و مشارکت کردند تقدير مي کنم. همچنين بايد از مجاهدان در قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا و به طور ويژه از دوستان در مجموعه بانک شهر تشکر داشته باشم. يکي از سياست هاي درست هدايت نقدينگي و جريان پولي و مالي به سمت رشد و توسعه در همين جا صورت گرفته است که از اين جهت به دوستان در بانک شهر خداقوت مي گويم.
وي تاکيد کرد: آن روزي که در شهرداري هاي کشور تصميم گرفته شد تا شهرداري ها بانکي داشته باشند، با مخالفت هاي جدي روبرو شديم اما مبارزه کرديم و در نهايت بانک شهر شکل گرفت. امروز اگر نفسي در شهرهاي کشور و در حوزه پيشرفت کشيده مي شود به جهت حضور بانک شهر در پروژه هاي شهري است.
قاليباف در ادامه خاطر نشان ساخت: خطاب به خودم و همه کساني که به برکت اين نظام مقدس جمهوري اسلامي در مسند مسئوليت قرار گرفته اند عرض مي کنم که خون شهدا در کنار تحمل، صبر و استقامت مردم اين فرصت ها را در اختيار افرادي همچون بنده در سطوح مختلف گذاشته است. اگر ما ذره اي از انجام وظيفه خود در حل مشکل مردم غفلت کنيم نه در دنيا و زندگي خود خيري خواهيم برد و نه اجر اخروي خواهيم داشت؛ فردا نيز در پيشگاه خداوند شرمنده هستيم.
نبايد در مسير خدمت به مردم مانع تراشي کرد
وي با بيان اينکه بايد خدمت به مردم را بر همه چيز ترجيح دهيم و در راه خدمت به مردم مانع تراشي نکنيم، تاکيد کرد: هر کاري که مي خواهيم بکنيم با هر گرايش، دين، مذهب و سليقه اي نبايد پا روي انسانيت و آزادگي بگذاريم.
شهردار تهران با اشاره به روزهاي پاياني تيم مديريتي شهرداري و شوراي شهر، ابراز داشت: اين روزها و هفته ها در رسانه ها و فضاهاي مجازي حرف هايي مي شنويم و مي بينيم. البته ايرادي ندارد چرا که رسالت رسانه و خبرنگار هم همين است اما ما مديران بايد توجه کنيم که چه مي گوييم و چه کاري انجام مي دهيم.
رسالت خبرنگارتسريع در پيشرفت، تصحيح و شفافيت است
قاليباف ضمن تبريک 17 مرداد ماه، روز خبرنگار به تمامي زحمت کشان عرصه رسانه به عنوان نماينده افکار عمومي، ابراز داشت: اين خبرنگاران هستند که مي توانند مسير پيشرفت را سرعت داده، تصحيح کنند و شفافيت را در جامعه به وجود بياورند.
وي با اشاره به سخنان خود در افتتاح تونل شهداي غزه و بزرگراه شهيد همداني، تاکيد کرد: گاهي اوقات مي شنويم که گفته مي شود ما آماده هستيم تا شهر سوخته تحويل بگيريم و يا اينکه ما بايد ده ها سال از اين شهر آواربرداري کنيم! اين ها ادبيات جديدي است که به گوش مي رسد؛ به اين ترتيب اگر خط هشت مترو افتتاح مي شود، بايد از اين کار آواربرداري کرد! يعني در آينده بايد بيايند و اين آوار را بردارند!
مترو تهران 12سال قبل حتي 2خط کامل نداشت
شهردار تهران خاطر نشان ساخت: مردم صبح تا شب در شهر تردد مي کنند و اطراف خود را مي بينند. از اين رو نيازي به ارايه آمار و ارقام نيست. روزي که ما اين شهر را تحويل گرفتيم وقتي در قطارها سوار مي شديم خط يک و يک خط نيمه در شهر فعال بود، يعني يک به علاوه ناقص در متروها وجود داشت به نحوي که شهروند مي توانست از ايستگاه حقاني سوار مترو شود و تا حرم حضرت عبدالعظيم (ع) برود و از ايستگاه صادقيه سوار شود تا ايستگاه دردشت تردد کند. بنده دوازده سال قبل اين شرايط را تحويل گرفتم اما امروز که وارد قطار مي شويد ديگر شبکه ها به حدي زياد است که بايد دقت کنيد ايستگاه ها و خط هاي مترو را از دست ندهيد تا بتوانيد خطوط را جا به جا کنيد.
کار احداث خطوط مترو تهران تمام شده است/نمي دانم اينکه مي گويند مترو نساخته ايم يعني چه؟!
وي يادآور شد: امروز اين شهر صاحب هشت خط مترو شده و خطوط مترو پايتخت به اتمام رسيده است اما مي شنويم که اين اقدامات مي شود خرابه و شهر سوخته! همينطور گاهي اوقات مي شنويم که گفته مي شود شهرداري پل ساخته، بزرگراه ساخته ولي مترو نساخته است! من نمي دانم مترو نساختيم يعني چه؟
قاليباف با اشاره به برخي مسايل مطرح شده در طول ماه هاي گذشته، عنوان داشت: حداقل تا ديروز مي شنيديد که مي گفتند رويکرد ها در شهرداري تهران در طول 12 سال گذشته غلط بوده و اهداف شهرداري در اين مدت اشتباه بوده است. همينطور مي گفتند در شهرداري نمي دانستند با چه هدفي حرکت مي کنند، اين ها تنها سازه ساز هستند و رويکرد، راهبرد و چشم انداز ندارند.
رويکردهاي شهرداري تهران به صورت مکتوب موجود است انصاف داشته باشيد
شهردار تهران يادآور شد: البته ما در پاسخ به اين اظهارات چيزي نگفتيم اما اگر هر انسان منصفي برنامه اي که بنده در دي ماه سال 84 در شوراي اسلامي شهر تهران ارايه کردم را نگاه کند، شاهد خواهد بود که رويکرد ما در شهر تهران مشخص بوده است و همه محورها روشن و مکتوب است که اين برنامه را تقديم شوراي شهر دوم کردم.
برنامه هاي نامزدهاي شهرداري چيزي بيشتر از برنامه سال84 ما ندارد
وي تاکيد کرد: اين اقدام شوراي شهر پنجم که تلاش مي کنند قبل از آغاز دوره رسمي شهردار را مشخص کنند و يک روز هم وقت را از دست ندهند، واقعا قابل تحسين است. 14 مرداد ماه نيز روزي بود که 5 نامزد شهرداري تهران برنامه هاي خودشان را به شورا ارايه دادند و برنامه هاي آنها نيز در رسانه ها آمد؛ از رسانه ها و افکار عمومي خواهش مي کنم تا به برنامه ها نگاه کنيد؛ اگر يک حرف اضافه تر از برنامه سال 84 ما زده بودند، ما حرفمان را پس مي گيريم. حتي در اين برنامه هاي ارايه شده حرف هاي سال 84 ما را به صورت کامل هم بيان نکرده اند.
قاليباف ابراز داشت: از اين رو تا الان نشان داده شد که با اين همه فضاسازي، راهبردهاي شهرداري تهران و شوراي شهر در دهه گذشته راهبرد درستي بوده است؛ هم اکنون آنها هم به همين نکته رسيده اند اما چه نيازي به اين همه جو سازي در سه ماه گذشته بود؟ در اين مدت گفته مي شد که ما کار و برنامه ريزي بلد نيستيم ، معني شهر را نمي فهميم و نمي دانيم شهرسازي يعني چه!
شهردار تهران خطاب به افکار عمومي تاکيد کرد: شما برنامه هاي ارايه شده از سوي نامزدهاي شهرداري تهران را نگاه کنيد. در برنامه ها اصلا متن حرف ما زده شده است و به مواردي همچون ارتقاي کيفيت زندگي در شهر، مشارکت مردم، شفافيت، هوشمند سازي، توسعه حمل و نقل، محيط زيست، آموزش شهروندي، شهر انسان محور و … اشاره شده است.
مردم قضاوت مي کنند کدام فرد و جريان به برنامه هايش بهتر عمل مي کند
وي ابراز داشت: طبيعي است که وقتي خردجمعي وجود داشته باشد، همين موارد در برنامه ها گنجانده مي شود و ما هم برنامه خود را با خرد جمعي ارايه کرده بوديم. از اين به بعد که مشخص شد برنامه ها يکي است، مردم قضاوت خواهند کرد که از ميان افراد و جريانات کدام يک به وعده ها، برنامه ها و شاخص هاي خود بهتر عمل مي کنند.
قاليباف در ادامه ابراز داشت: وقتي از حمل و نقل صحبت مي کنيم، حمل و نقل زير ساخت و عدد و رقم دارد و قابل متر کردن است؛ همينطور وقتي از رويکرد مردمي سخن مي گوييم، بايد ببينيم شوراياري ها را چه کسي شکل داد؟ 354 محله چطور ساخته شدند؟ هيات امناي محله چه کساني هستند؟ اين در حالي است که در خود دولت ها از دولت نهم و دهم تا دولت يازدهم مانع حضور مردم در انتخابات مردمي شوراياري ها شدند.
شهردار تهران ابراز داشت: من هم شهروند اين شهر هستم و دلم براي شهر، کشور و انقلاب مي سوزد. از اين رو دوست دارم براي تحقق اين راهبردها که همان راهبردهاي گذشته ما است موفق باشند. البته در برنامه هاي ارايه شده بعضي از راهبرد هاي ما از قلمشان افتاده و فراموش کرده اند که آنها را بنويسند اما اميدوارم در اجرا بهتر و محکم تر اين راهبرد ها را پيش ببرند. بدون شک ما و همه مردم شهر منفعت آن را مي برند و اين افتخار نظام اسلامي است.
افتخار مي کنم پروژه اي را افتتاح کردم که از حرم امام(ره) آغاز و به دروازه اي جهاني منتهي شده است
وي در ادامه تصريح کرد: اگر از من بپرسند قاليباف در زندگي ات به چه چيزي افتخار مي کني؟ مي گويم افتخار مي کنم آغاز جواني ام را با امام خميني (ره) و انقلاب او شروع کردم و در فرهنگ آن مرد بزرگ تربيت شدم. در ادامه چهار دهه از عمرم را در فرهنگ مجاهدت و خدمتگزاري سپري کردم. در پايان اين دوره مديريت شهري هيچ پاداشي براي من زيباتر از اين نبود که پروژه اي را افتتاح کنم که آغاز آن از حرم حضرت امام (ره) باشد و در پايانش به فرودگاهي منتهي شود که دروازه ملي و جهاني است.
وي در پايان گفت: من اين را براي خودم بزرگ ترين توفيق مي دانم و دست يکايک کساني که زحمت کشيدند را مي بوسم. ما تا زنده هستيم، خدمتگزار مردم عزيز، رئوف، شريف، نجيب، با محبت و با گذشت خواهيم بود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید