در دیدار رییس مجلس سنای پاکستان؛

روحانی: ایران امنیت پاکستان را در راستای امنیت خود قلمداد می کند

    کد خبر :73844

رییس‌ جمهوری، امنیت را مهم‌ترین مسأله در شرایط کنونی منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، امنیت پاکستان را در راستای امنیت خود قلمداد می‌کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار رضا ربانی رییس مجلس سنای پاکستان، توسعه و تقویت روابط با همسایگان را از اولویت های سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد: تهران همواره در کنار دولت و ملت دوست و برادر پاکستان خواهد بود و از گسترش همه جانبه روابط با این کشور استقبال می کند.
وی همچنین مناسبات تهران – اسلام آباد را برادرانه عنوان و اظهارکرد: پیوستگی تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، پایه محکمی برای توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها با هدف تامین منافع مشترک است.
رییس جمهوری بر ضرورت افزایش مشارکت و همکاری‌های دو کشور در راستای افزایش سطح امنیت در منطقه و بویژه در مرزهای مشترک تأکید کرد.
روحانی تروریسم را بزرگ ترین معضل منطقه برشمرد و گفت: همه کشورهای منطقه باید برای مبارزه و از بین بردن تروریسم با هم همکاری کنند.
وی افزود: ایران و پاکستان می‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه امنیت منطقه‌ای همفکری، رایزنی و همکاری‌های خوبی داشته باشند.
رییس‌ جمهوری با یادآوری این که ایران و پاکستان عمق استراتژیک برای یکدیگر بشمار می‌آیند، توسعه و پیشرفت دو کشور را حائز اهمیت دانست و آن را عاملی مهم در راستای افزایش امنیت منطقه عنوان کرد.
روحانی گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله علم و فناوری، مناسبات فرهنگی و دانشگاهی و انرژی است.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل توافقات و قراردادها میان دو کشور خاطرنشان کرد: توسعه روابط بانکی، می‌تواند به افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان کمک کند.
روحانی افزود: ایران منبع مطمئنی برای تأمین انرژی پاکستان است و توسعه، احیاء و اتصال دو بندر چابهار و گوادر می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه روزافزون منطقه شود.

** کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک تشکیل می شود
رضا ربانی رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: مردم پاکستان به شما به عنوان دوستی اندیشمند و قابل اتکاء می‌نگرند.
وی خاطرنشان کرد: مناسبات ایران و پاکستان نه تنها بر پایه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی استوار است، بلکه دو کشور در سایر مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز نظرات نزدیک و مشترکی دارند.
رییس مجلس سنای پاکستان با تأکید بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه روابط و همکاری‌ها براساس منافع مشترک میان دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، پارلمانی، انرژی و مقابله و مبارزه با تروریسم، افزود: پاکستان از هیچ اقدامی در راستای توسعه و ارتقاء سطح مناسبات تهران – اسلام‌آباد دریغ نخواهد کرد.
ربانی همچنین با یادآوری این که پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم، تلاش می‌کند، افزود: مدیریت بهتر برای ارتقاء سطح امنیت در مرزهای مشترک را ضروری می‌دانیم که در این راستا کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک تشکیل می شود.
وی با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در شرایط دشواری که مردم پاکستان در آن قرار داشتند، گفت: پاکستان نسبت به اجرای کامل توافق ها و تعهدات خود با ایران پایبند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید