زائران داروهای تخصصی شان را به عربستان ببرند

    کد خبر :73778

مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان این که زائران داروهای تخصصی مصرفی شان را همراه ببرند، گفت: تنها داروهای معدودی که از خانواده مخدرها هستند اجازه ورود به عربستان را ندارد.

طاهر درودی روز دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر اظهارکرد: با حضور زائران ایرانی درعربستان شاهد هستیم برخی از زائران داروهای تخصصی و فوق تخصصی شان را همراه ندارند و تصور می کنند به دلیل ممنوعیت ها این دارو را نمی توانستند همراه داشته باشند.
وی افزود: تنها تعداد معدودی از داروها همچون کدیین، متادون و مرفین ها را نباید همراه داشته باشند و به جز این موارد، می توانند داروهای مصرفی روزانه شان را همراه داشته باشند زیرا تنها داروهای عمومی و ضروری در مراکز درمانی هلال احمر ایران موجود است.
درودی از ارایه خدمات بیمارستان مکه هلال احمر ایران از فردا هفدهم مرداد خبر داد وگفت: تا 10 روز آینده تمامی درمانگاه های ایران در مکه آماده خدمت رسانی می شوند همچنین در مدینه تمام مراکز هلال اهمر ایران آماده ارایه خدمات درمانی است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها هلال احمر ایران به جز یک بیمارستان درمکه، 90 درمانگاه نیز درهتل ها و مجموعه های اقامتی به منظور ارائه خدمات پزشکی برای ایرانیان ایجاد می شود که 50 مرکز به صورت شبانه روزی به ارایه خدمت پزشکی می پردازند.
به گفته درودی 6 مرکز از این 50 مرکز دارای پزشک متخصص و داروخانه هستند.
درودی درباره بیمارستان هلال احمر ایران در مدینه گفت: یک بیمارستان 4 مرکز درمانگاهی در مدینه به ارایه خدمات به زائران ایرانی مشغول است.
وی درباره تیم پزشکی اعزامی هلال احمر ایران به عربستان سعودی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج تمتع سال 96 گفت: 570 پزشک اعم از متخصص عفونی ، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق همچنین ، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشک و متصدیان انبار دارویی برای ارائه خدمات پزشکی به عربستان اعزام می شوند.
امسال 85 هزار و500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند.
زائران ایرانی از20 ایستگاه پروازی کشور برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده نخستین کاروان زائران ایرانی از ایستگاه پروازی تهران نهم مرداد راهی عربستان می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید