روزنامه‌ها بعد از رفع توقیف در نقطه صفر قرار می‌گیرند

    کد خبر :73634

مدیر مسؤول روزنامه «روزان» با اشاره به شرایط روزنامه‌ها بعد از رفع توقیف، اظهار کرد: شرایط روزنامه‌ها بعد از رفع توقیف مانند شروع از نقطه صفر و حتی زیر صفر است؛ به دلیل اینکه روزنامه بعد از توقیف باید با همه همکاران و شرکای کاری خود حتی‌الامکان تسویه کند.

شمسی پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان مطالب بالا ادامه داد: گاهی نشریات مجبورند کل اندوخته و سرمایه خود را جهت تسویه بدهی‌ها هزینه کنند. به همین دلیل اغلب در چنین شرایطی به ویژه برای نشریات مستقل شرایط مالی پس از رفع توقیف بسیار دشوارتر از زمان آغاز به کار یک روزنامه جدید الانتشار است.

صاحب امتیاز روزنامه «روزان» سپس بیان کرد: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه معاونت مطبوعاتی ممکن است در مسائل قضایی مطبوعات ماموریتی نداشته باشد، اما می‌تواند برای «شرایط ناخواسته‌ای» که برای برخی مطبوعات پیش می‌آید مکانیزم‌هایی را پیش‌بینی کند. این مکانیزم‌ها می‌توانند به صورت کوتاه‌مدت و با تعریف مشخص از این شرایط ناخواسته، مساعدت‌هایی را بعد از برطرف شدن موانع قضایی به صورت قاعده‌مند برای مطبوعات انجام دهند.

او ادامه داد: خوشبختانه در معاونت مطبوعاتی این رویکرد وجود دارد و نگاه حاکم در این معاونت نیز تاکنون “حل مسائل ساختاری” مطبوعات بوده است. مسیرهایی در این رویکرد مشخص و تعیین شده و طرح‌هایی هم در این معاونت در حال اجراست که امیدواریم با تقویت جلسات هم‌اندیشی و ارتباط مستقیم این معاونت با مدیران حوزه رسانه به نتایج بهتر و موثرتری در این زمینه برسیم.

مدیرمسؤول روزنامه «روزان» با اشاره به برخی تغییرات در صنف مطبوعات دولت یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: اتفاقی که هم‌اکنون در صنف مطبوعات و سایر وزارتخانه‌ها در دولت یازدهم و دوازهم در حال وقوع است به مثابه “ریل‌گذاری” است و چنانچه این “ریل‌گذاری” به درستی و با مشارکت فعال اصحاب رسانه در سطوح مختلف به درستی انجام شود نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه‌ای در حوزه رسانه خواهد داشت. انتظاری که از حوزه‌های مدیریتی مطبوعات می‌رود این است که “ریل‌گذاری‌ها” به تقویت بخش خصوصی به ویژه مطبوعات مستقل به عنوان رکن چهارم دموکراسی بیانجامد.

شمسی پورمحمدی با بیان اینکه نیازمند تشکل صنفی در حوزه مدیران زن رسانه هستیم، اضافه کرد: در پایان لازم است ضرورت ایجاد یک تشکل صنفی در سطح مدیران زن رسانه یادآوری شود. این ضرورت هم اکنون از سوی چند تن از مدیران زن رسانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نبود انسجام تشکیلاتی و فقدان مطالبه محوری در حوزه مدیران زن رسانه مشکلات بسیاری در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است؛ بنابراین وجود یک تشکل صنفی و حقوقی در این حوزه تا حد زیادی می‌تواند این مشکلات را بررسی و پیگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید