وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان بیمار نگران محروم شدن از تحصیل نباشند

    کد خبر :73618

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حق آموختن یکی از مسائل حقوق شهروندی است گفت: بر این اساس ما با وزارت بهداشت همکاری‌هایی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به دانش آموزانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند آموزش‌هایی را ارائه دهیم تا نگران محروم شدن از تحصیلشان نباشند.

به گزارش ایسنا، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش که با موضوع ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج برگزار شد گفت: در همه کشورها مردم دارای حقوقی هستند که دولت‌ها موظف به برآوردن آنها هستند، البته خود مردم نیز مکلفند تا حقوقی را رعایت کنند. باید توجه کرد که حقوق مردم سطوح مختلفی دارد. به عنوان مثال، حق حیات، حق آزادی و … به عنوان حقوق‌های پایه افراد مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی افراد در جوامع گفت: دولت‌ها موظفند تا آگاهی‌های لازم را به مردم ارائه دهند و حق آموختن و داشتن سلامت از مسائل حقوق شهروندی است. ما معتقدیم که آموزش و سلامت جزء زیربناهای پیشرفت کشورهاست و برای همین تاکید می‌کنیم که همه شهروندانمان باید از حق آموزش با کیفیت و حق سلامت برخوردار باشند.

دانش آشتیانی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که لازمه آموزش با کیفیت، داشتن وجود سلامت در افراد و دانش آموزان است. باید توجه کرد که همکاری مشترک میان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در حوزه‌های سلامت و آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است. بر این اساس امروز تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه آموزش به دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج امضاء می‌کنیم، چرا که این دانش آموزان به دلیل بستری بودن در بیمارستان‌ها امکان حضور در مدرسه را ندارند اما هم خودشان و هم خانواده‌هایشان نگرانی زیادی از محروم شدن از آموزش دارند.

وی با بیان اینکه در مشهد دیدم که چند بیمارستان با آموزش و پرورش هماهنگ کرده بودند و به صورت داوطلبانه و رایگان به کودکان آموزش‌هایی ارائه می‌کردند ادامه داد: این تجربه باعث شد که با دکتر هاشمی صحبت کنم تا بتوانیم اقدامی انجام دهیم و این ایده را در کل کشور گسترش دهیم. بنابراین امروز را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم با کمک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بتوانیم گام خیری در این زمینه برداریم.

دانش آشتیانی همچنین گفت: برنامه ما این است که اگر کودکی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری می‌شود امکان ارائه آموزش برایش وجود داشته باشد یعنی فضایی داشته باشیم تا معلم در بیمارستان حضور یافته و تدریس کند. البته برخی دانش آموزان هم به دلیل بیماری‌شان نمی‌توانند از روی تخت بلند شوند، بنابراین در این موارد معلم بر بالین فرد رفته و آموزش‌ها را به او ارائه می‌کند.

وی تاکید کرد: ما این کار را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهیم و تعداد معلمان هم به تعداد بیمارستان‌ها و دانش آموزان بستری، بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید