ورنی‌بافی در روستاهای اردبیل رایگان آموزش داده می‌شود

    کد خبر :73611

معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: موضوع آموزش رایگان زنان جامعه عشایری و روستایی را برای تولید آثار صنایع دستی مناسب و کیفی جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی با اشاره به این‌که گلیم و ورنی اردبیل آن‌قدر پرطرفدار و با کیفیت است که شایسته دریافت برند جهانی شناخته شده‌اند، گفت: در سطح استان، ۹۳ روستای مستعد توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی وجود دارند که از این تعداد، ۴۴ روستا در حوزه گردشگری و بقیه در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت و توانمندی بی‌نظیری هستند.

معاون صنایع دستی استان اردبیل سرمایه‌گذاری در روستاها را با هدف توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر همراه تولید صنایع دستی ارزشمند، یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های جدی این اداره کل توصیف کرد.

او اظهار کرد: ما موضوع آموزش رایگان زنان جامعه عشایری و روستایی را برای تولید آثار صنایع دستی مناسب و کیفی جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی قرار داده‌ایم. آموزش رایگان به‌بافی، ورود به بازار عرضه محصولات و ارائه طرح‌های مختلف از سوی میراث فرهنگی انجام می‌شود تا تولیدات صنایع دستی هر روستا یا منطقه به نام همان محل و مکان عرضه شود.

دباغ عبداللهی افزود: اگر این تولید انحصاری شکل گرفته و قوام پیدا کند، قطعا ما می‌توانیم بازارهای مناسب جهانی را در این حوزه به‌دست آوریم و جلوی برخی دلال‌بازی‌ها و کارشکنی‌ها را در عرضه محصولات کیفی‌تر بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید