مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد

افتتاح مقبرة الشهدا تا پایان مردادماه

    کد خبر :73462

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این که پروژه مقبره الشهدا تا پایان مرداد ماه افتتاح و به بهره برداری می رسد، گفت: پروژه مقبرة الشهدا مجموعه‌ای فرهنگی و مذهبی به مساحت 1000 مترمربع است که براساس معماری مدرن و الهام گرفته از معماری اسلامی و ایرانی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،علیرضا جعفری با اشاره به اینکه مقبرة الشهدا دارای بخش اصلی و اداری است که بخش اداری جزو محوطه الحاقی به مجموعه محسوب می شود، گفت: سنگ فرش محوطه بیرونی و همچنین نمای شیشه کاری بخش شرقی ، غربی و جنوبی پروژه نیز به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به نمای خاص پروژه مقبرة الشهدا گفت: کاشی کاری های و فعالیتهای محتوایی در دیوارهای مقبره الشهدا شامل کتیبه نگاری احادیث و آیات قرآن کریم با خط کوفی در بالای پنجره های محوطه و دیوارهای پیرامون آن به اتمام رسیده است.
به گفته جعفری پروژه مقبرة الشهدا با هدف بهره مندی معنوی شهروندان و مسافران مترو و همچنین ایجاد مکان مناسبی برای اقامه نماز در کنار محور آزادی و ایستگاه مترو در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه محوطه سازی مجموعه مقبرة الشهدا شامل نورپردازی کل پروژه، ساخت 6 آبنما، اجرای مسیر سنگ فرش و کاشت 6 درخت در فضای بیرونی است، افزود:کاشت درختان ، ساخت آبنما و اجرای سنگ پله های ارتباطی بین محوطه بیرونی و وضوخانه نیز به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به حضور و شرکت جمع کثیری از مردم در مراسم های حسینیه امام حسن مجتبی(ع) هیأت رزمندگان غرب تهران و تدفین شهدای گمنام در جوار این مجموعه فرهنگی مذهبی گفت: به همین دلیل احداث بنای یادمانی بر مزار شهدای گمنام مورد توجه قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در روایات شهادت کرامت و برترین مرگها محسوب می شود، بیان کرد: فلسفه حضور شهدا در فضاهای شهری منجر به زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا می شود، بنابراین تدفین و حضور شهیدان در فضاهای شهر تذکری است تا بدانیم آسایش و امنیت امروز جامعه ما مرهون خون شهداست.
جعفری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ شهادت انقلاب ما را تضمین و در برابر توطئه های دشمنان آسیب ناپذیر کرده است، گفت: بنا بر فرمایش رهبری، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، به همین دلیل تنها راه برون رفت از شبیخون فرهنگی دشمنان توجه به فرهنگ جهاد و شهادت است تا از این طریق انقلاب خود را در برابر توطئه ها بیمه کنیم.
به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ارتقای فضای معنوی محور آزادی در ایام سال به ویژه در مراسم های مذهبی و بهره معنوی حسینیه امام حسن مجتبی(ع) از مزار شهدای گمنام از جمله اهداف راه اندازی مقبره الشهداست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید