امیری: اطلاعی ندارم که لیست وزرای پیشنهاد نهایی شده / هنوز مشخص نیست که فردا وزرا به مجلس معرفی شوند

    کد خبر :73313

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در حوزه معاونت پارلمانی، برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها با مجلس انجام داده‌ایم.

به گزارش انتخاب، حسینعلی امیری در رابطه با روابط دولت دوازدهم و مجلس دهم گفت: دولت دوازدهم، ادامه دولت یازدهم است چراکه رییس دولت دوازدهم رییس دولت یازدهم نیز بوده‌اند.

به نوشته ایسنا و ایلنا، او با بیان اینکه ما از همکاری‌ها و همدلی‌های مجلس دهم با دولت یازدهم راضی بوده و تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: بسیار امیدوار هستیم در دولت دوازدهم، میان طرفین نه تنها همکاری‌ها کم نشود، بلکه تعاملات و همدلی‌ها بیشتر و تقویت شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: در حوزه معاونت پارلمانی، ما برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها انجام داده‌ایم.

امیری در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای فراکسیون امید از چینش احتمالی کابینه انتقاداتی داشته‌اند و معتقدند چک سفید به دولت در این باره نداده‌ایم، تصریح کرد: مردم، رییس‌جمهور را انتخاب کرده‌اند و آقای روحانی هم با بررسی‌های بسیار، در نظر گرفتن ملاحظات، رعایت مصالح نظام و کشور و بر اساس برنامه‌هایی که افراد برای پیشبرد امور کشور به ایشان ارائه داده‌اند، کابینه دولت دوازدهم را به مجلس ارائه می‌دهند.

او افزود: آقای روحانی بی‌تردید در معرفی اعضای کابینه برای هر کدام از افراد پیشنهادی، دلیل خواهند داشت و البته ذائقه مجلس را هم مدنظر قرار می‌دهند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه تشکیل کابینه یک کار مشترک میان دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی، رییس جمهور وزرا را تعیین و پیشنهاد می‌کند و مجلس به آن‌ها رای می‌دهد. ما امیدواریم وزرای دولت دوازدهم با رای بالایی اعتماد مجلس را بگیرند و یکی از مقاطع خوب در روابط میان طرفین شکل بگیرد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین گفت: هنوز مشخص نشده است که لیست وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور فردا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

حسینعلی امیری در پاسخ به این پرسش که آیا لیست وزرای پیشنهادی تکمیل شده است اظهار کرد: من اطلاعی ندارم که لیست نهایی شده است. آخرین اخباری که در این زمینه دارم همانی است که هفته گذشته بیان کردم.

امیری چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا لیست وزرای پشنهادی تکمیل شده است، اظهار کرد: این مورد را باید از خود رئیس جمهور سوال کنید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه واکنش مجلس به وزرای پیشنهادی چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: در این مدت رئیس جمهور با روسای سه فراکسیون مجلس دیدار داشته و همچنین دیدارهای انفرادی نیز با نمایندگان مجلس انجام شده است. در جلسه معاون اول با مجامع استانی هم دیدگاه‌های نمایندگان مطرح شده است. پیش بینی من این است که شرایط مناسبی در مجلس برای وزرای پیشنهادی شکل می‌گیرد و تشکیل دولت داوزهم یکی از نقاط عطف دولت و مجلس خواهد بود.

امیری درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی نیز گفته بود که از روز تحلیف رئیس جمهور دو هفته وقت دارد که وزرا را معرفی کند و زمان معرفی وزرا به تشخیص رئیس جمهور بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید