پاسخ نعمت‎زاده به “چرا صنعت خودرو ایران از کشورهای مشابه عقب ماند؟”

    کد خبر :73207

با طرح این پرسش که برخی می گویند چرا کشورهایی که صنعت خودرو را با ما آغاز کرده اند وضعیت خوبی داشته اما ما هنوز فاصله معنا داری با آنها داریم، افزود: به اعتقاد من گسستگی بازار خودرویی کشور با بازارهای بین المللی دلیل این موضوع است.

به گزارش تسنیم ، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت پرتو نگین ناصح و گروه خودرو سازی رنو با اشاره به اینکه توسعه همکاری های بین المللی در راستای افزایش توان تجارت خارجی و فناوری و قرار گرفتن در زنجیره ارزش بین المللی از جمله اهداف ما در صنعت خودرو است، اظهار داشت: علی رغم رکود چند سال اخیر مشارکت های خوبی در سطح بین الملی انجام شده است به نحوی که بیش از 200 مشارکت در بخش صنعت، معدن و تجارت در این چهار سال دولت یازدهم شکل گرفته که بیشتر آن ها به تولید رسیده است.

وی با طرح این پرسش که برخی می گویند چرا کشورهایی که صنعت خودرو را با ما آغاز کرده اند وضعیت خوبی داشته اما ما هنوز فاصله معنا داری با آنها داریم، افزود: به اعتقاد من گسستگی بازار خودرویی کشور با بازارهای بین المللی دلیل این موضوع است که باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وزیر صنعت با اعلام اینکه همکاری بین الملی یکی از الزامات توسعه صنعت خودرو است، افزود: یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات با رنو پیش بینی مواد متعدد برای توسعه بیشتر صنعت خودروی کشور بود. ایجاد یک مرکز توانمند تحقیق و توسعه که به تمامی مراکز تحقیق و توسعه رنو متصل شود را باید یکی از امتیازات این قرارداد دانست.

وی اضافه کرد: راه اندازی یک مرکز فنی و مهندسی توسط رنو و ایجاد یک خط تولید موتور مستقل از ویژگی های دیگر این قرارداد است.

نعمت زاده در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه برخی از اندیشمندان اعتراضاتی را به سهم 40 درصدی ایدرو در قراداد اولیه رنو داشتند، گفت: پیش بینی قروزیر صنعت ار گرفتن 60 شرکت قطعه ساز در زنجیره قطعه سازی رنو در راستای این قرارداد دیده شده که امیدوارم انجمن قطعه سازان در این رابطه همکاری لازم را انجام ده.

وی با اعلام اینکه پرتو نگین ناصح در راستای سیاست های اصل 44 و حمایت از بخش خصوصی در این قرارداد وارد شد، اضافه کرد: هلدینگ پرتو نگین ناصح بیش از 70 سال سابقه کار صنعتی، تجاری و خدمات پس از فروش دارد و از واردکنندگان رنو به کشور نیز بوده است که با موافقت شرکت رنو هم اکنون 20 درصد مشارکت را در این قرارداد نیز به عهده دارد.

وزیر صنعت تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای قرارداد، یکی از شرکت های راکد خودروسازی کشور خریداری و در اختیار این مشارکت قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید