دیده‌بان حقوق بشر:

مرگ ۵۸۱ آمریکایی در کمتر از یک‌سال/ ترامپ پلیس را به زورگویی بیشتر تشویق می‌کند

    کد خبر :73169

دیده‌بان حقوق بشر نسبت به سخنان تحریک‌آمیز ترامپ در جمع افسران پلیس و تشویق و ترغیب آنها به استفاده بیش از حد از زورگویی انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از ستاد حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی، نسبت به سخنان تحریک‌آمیز ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جمع افسران پلیس انتقاد و ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ هفته گذشته در جمع افسران پلیس، آنان را تشویق به شکستن قانون و استفاده از زور در مقابله با مردم کرده بود.

اگرچه مسئول دفتر مطبوعاتی ترامپ اعلام کرد: مقصود وی از این صحبت‌ها، ترغیب پلیس به استفاده بیش از حد از زور نبوده است، با این حال، بسیاری از فعالان و مدافعان حقوق بشر و حتی افسران پلیس، این سخنان ترامپ را نگران کننده و چراغ سبزی به نیروهای پلیس جهت استفاده بیش از حد از زور عنوان کرده‌اند.

دیده‌بان در گزارش خود آورده است: چنین سخنانی از سوی رئیس جمهور، سبب بی اثر شدن اندک مکانیزم‌های پاسخگویی پلیس در زمان استفاده بیش از حد از زور می‌شود.

اخیرا وزارت دادگستری دولت آمریکا، تلاش‌های خود را برای نظارت و بررسی دپارتمان‌های محلی پلیس در مورد نقض سیستماتیک حقوق بشر کمتر کرده است.

دیده‌بان همچنین با اشاره به اینکه اخیرا نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا اقدام به پس گرفتن لایحه محدودیت پلیس در استفاده غیر ضروری از تجهیزات مرگبار در زمان مواجهه با مردم کرده اند، افزود: همین عدم رسیدگی به اقدامات مرگبار پلیس باعث شده که از ابتدای سال 2017 تاکنون، 581 شهروند بواسطه اقدامات خشن پلیس جان خود را از دست بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید