نیمی از فرآیند حج زائران ایرانی به‌صورت عادی پیش رفته است

    کد خبر :73061

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی روند فرآیند حج تمتع امسال را برای زائران ایرانی مناسب توصیف کرد و گفت: اینکه مشکلی در مدینه‌ قبلها نداشته‌ایم به معنای آن است که نیمی از فرآیند حج تمتع زائران ما به‌صورت عادی و مناسب پیش رفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه :درباره آخرین روند برنامه‌های حج تمتع امسال اظهار کرد: خوشبختانه فرآیند اعزام حجاج به‌خوبی و طبق برنامه‌ها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: پرواز زائران به عربستان سعودی، اسکان در هتلهای مدینه، برگزاری مراسم دعای کمیل و پذیرایی از حجاج به‌طور مناسب و عادی در حال انجام است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی روند پروازها و اعزامها را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر هم در فضای مجازی دوباره حرفهایی درباره حج تمتع امسال مطرح می‌شود، شایعات و شیطنتهای برخی سودجویان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادیخواه تصریح کرد: همواره اصلی‌ترین مشکل و مسئله، بحث ورود حجاج به عربستان سعودی و مدینه قبلها بوده که این مهم نیز به‌خوبی در حال انجام است و خوشبتانه با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

وی افزود: اینکه مشکلی در مدینه‌ قبلها نداشته‌ایم به معنای آن است که نیمی از فرآیند حج تمتع زائران ما به‌صورت عادی و مناسب پیش رفته و فقط مناسک و اعمال تمتع باقی خواهد ماند که پیش‌بینی می‌کنیم این موضوع نیز با تدابیر اندیشیده شده به‌طور طبیعی انجام گیرد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت درباره برگزاری مراسمهایی همچون دعای کمیل و برائت از مشرکین اظهار کرد: امسال همه موضوعات مرتبط به حج با تدبیر کامل انجام گرفت که یکی از آن تدابیر این بود که حج به تعطیلی کشیده نشود و زائران از اعمال عبادی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادیخواه ادامه داد: البته یکی از مهمترین نکات تدبیر و مدیریت نسبت به ضررها و آسیبهای احتمالی است؛ به همین دلیل شورای امنیت ملی و جمهوری اسلامی ایران بحث دعای کمیل و برائت مشرکین را نیز به خاطر پیشگیری از احتمالات منفی یا ناامنیهای احتمالی مدیریت کرده است.

وی افزود: اصل موضوع دعای کمیل و برائت از مشرکین انجام می‌گیرد اما جزییات و کیفیت این مراسمها با مدیریتی منسجم، برای امنیت زائران ایرانی انجام می‌گیرد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی به دیگر برنامه‌ها و روادید زائران حج تمتع اشاره کرد و گفت: روند صدور ویزای زائران ایرانی در حال انجام است و پروازها به همراه سایر تدارکات نیز طبق برنامه‌ها انجام می‌گیرد.

گفتنی است، امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان در موسم حج تمتع به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید