جریان صدر: سفر مقتدی صدر به عربستان برای شفاف سازی و رفع ابهامات بود

    کد خبر :72923

سخنگوی جریان صدر عراق با محکوم کردن انتقادها از سفر اخیر مقتدی صدر به عربستان، تاکید کرد که این سفر با هدف شفاف سازی و بهتر کردن جو موجود انجام شد.
به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جعفر الموسوی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای انتقادها از صدر به دلیل سفر اخیرش به عربستان را محکوم کرده و از طرف‌هایی که به دنبال ساخت کشور نبوده و یا توان مشارکت در آن را ندارند، خواست که در راه خردمندان و ملی‌گراها سنگ‌اندازی نکنند تا آنها بتوانند به کار خود بپردازند.

الموسوی اظهار داشت: زمانی که سوءاستفاده‌کنندگان از سیاست داخلی و خارجی، کشور را به بازی می‌گیرند، خردمندان جامعه باید آتشی که با اظهارات رسانه‌ای تندروها و افراطی‌ها روشن شده را خاموش کنند،‌ در این راستا مقتدی صدر به عربستان سفر کرد. پیش از او نیز حیدر العبادی، نخست وزیر و قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق به عربستان سفر کرده بودند.

سخنگوی مقتدی صدر افزود: نمی‌گویم که سیاست عربستان نسبت به عراق در سطح قابل قبولی است اما سوالی که اینجا مطرح است،‌ این است که چرا خردمندان جامعه برای تعدیل اوضاع به نفع کشور و مردم اقدامی انجام ندهند؟ این امر تنها در مورد عربستان صدق نمی‌کند بلکه شامل حال تمامی کشورهای همسایه عراق نیز می‌شود.

الموسوی تاکید کرد: همه باید بدانند که مقتدی صدر از این اقدامات اصلاحاتی خود به دنبال منافع شخصی و یا گروهی نبوده بلکه به دنبال تحقق منافع کشور و مردم است به همین دلیل نیز با بالا بردن پرچم اصلاحات جامع سخت‌ترین و پیچیده‌ترین راه را برای ساخت کشور انتخاب کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هفته گذشته در شهر جده میزبان مقتدی صدر بود.

طبق آنچه در رسانه‌ها اعلام شد، آن دو در این دیدار به بررسی راه‌های تقویت روابط دو کشور عربستان و عراق پرداختند.
منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید