پیش‌بینی ۳هزار شغل در قرارداد جدید رنو

    کد خبر :72887

مدیرعامل ایدرو از پیش بینی ایجاد ۳هزار شغل مستقیم در قرارداد جدید با رنو خبر داد.

به گزارش  تسنیم، منصور معظمی در ابتدای مراسم امضای قرارداد ایدرو، رنو و شرکت پرتو نگین ناصح با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در این قرارداد در فاز اول 660 میلیون یورو است، اظهار داشت: 10 ماه پیش چارچوب همکاری بین ایدرو و رنو در پاریس امضا شد که سهم رنو 60 درصد و ایدرو 40 درصد بود. امروز با مذاکرات صورت گرفته سهم ایدرو از 40 درصد به 20 درصد کاهش داده شد و مشارکت به صورت سه جانبه با حضور هلدینگ پرتو نگین ناصح شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول اشتغالزایی 3 هزار نفر به صورت مستقیم پیش بینی شده است، افزود: در این قرارداد تعهد شده که حدود 300 هزار دستگاه خودرو تولید شود که در فاز اول تولید150 هزار دستگاه در دستور کار است و تا سال 2024 به 300 هزار خودرو خواهد رسید.

مدیرعامل ایدرو با بیان اینکه رنو در این مشارکت متعهد به صادرات 30 درصد محصولات شده است، افزود: ه صورت کلی بعد از برجام ٦ مشارکت نامه در صنعت خودرو با شرکای خارجی منعقد شده که این موضوع نتایج خوبی را برای صنعت خودروی کشور خواهد داشت.
معظمی اضافه کرد: در حال حاضر ١٥ قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری می کنند که قرار است این میزان به 60 قطعه ساز برسد.

وی با اعلام اینکه انتخاب مدیرعامل و رییس هیات مدیره به صورت چرخشی است ، تصریح کرد: در دور اول مدیر عامل از طرف رنو، رییس هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس هیات مدیره از طرف هلدینگ پرتو نگین ناصح خواهد بود.
به گفته معظمی ، تولید گیربکس و شاسی خودرو نیز در این مشارکت سه جانبه پیش بینی شده است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: اگر حمایت مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نبود امضا این قرارداد نهایی نمی شد.

وی اضافه کرد: در پی اجرای این قرارداد، قطعه سازان و افراد شریک در این قرارداد به شبکه توزیع رنو متصل خواهند شد . به همین اساس مصرف کنندگان می توانند از تولیدات و قطعات شبکه رنو استفاده کنند. در حال حاضر شرکت پرتو نگین ناصح ٣٥ شبکه توزیع دارد که در این مشارکت جدید شبکه توزیعی محصولات رنو به 250 خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید