رئیس‌ جمهور در دیدار رئیس مجلس سریلانکا:

ایران آماده ارایه خدمات فنی – مهندسی به سریلانکا است

    کد خبر :72770

رئیس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت ارتباط و همکاری های گسترده‌تر بخش‌های خصوصی ایران و سریلانکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا شرایط لازم را برای ارایه خدمات فنی – مهندسی و رفع نیاز این کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار جایا سوریا رئیس مجلس سریلانکا، گفت: روابط ایران و سریلانکا همواره دوستانه و خوب بوده و امروز با برداشته شدن تحریم‌ها، فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات فی‌مابین فراهم شده که باید به خوبی از آن در راستای گسترش روابط همه جانبه ایران و سریلانکا استفاده کنیم و این سفر می‌تواند تحرک خوبی در روابط پارلمان‌ها و دولت‌های دو کشور ایجاد کند.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط صمیمانه و دوستانه با سریلانکا استقبال می کند، اظهار امیدواری کرد تا روابط بانکی دو کشور به عنوان پایه مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو طرف فعال شود.

جایا سوریا رئیس مجلس سریلانکا نیز که برای تحلیف رئیس جمهور به ایران سفر کرده است، در این دیدار با تقدیر از میهمان‌‌نوازی جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتخاب مجدد روحانی ، گفت: روابط تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای میان ایران و سریلانکا برقرار بوده و مردم سریلانکا احترام زیادی برای ملت ایران قایل هستند.

رئیس مجلس سریلانکا با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به سریلانکا خواستار فراهم شدن زمینه‌های لازم برای فعالیت‌های مشترک بخش‌های خصوصی دو کشور و حضور بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی سریلانکا شد.

جایا سوریا همچنین بر ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و استفاده از شرایط بوجود آمده پس از رفع تحریم‌ها در این راستا تأکید کرد.ش

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید