فاجعه انسانی به دلیل کمبود خون در یمن

    کد خبر :72761

مرکز انتقال خون یمن درباره رو به اتمام بودن ذخایر خون و فرآورده ها و بروز فاجعه انسانی دربخش پزشکی و درمان بیماران و مجروحان این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این مرکز با صدور بیانیه ای از سازمان های بین المللی و تجار و بازرگانان خواست که برای جلوگیری از فاجعه انسانی به کمک آن بشتابند.

” ایمن الشهاری” مدیرعامل مرکز ملی انتقال خون یمن تاکید کرد که با توجه به کمبود شدید ذخایر استراتژیک خون و فرآورده های آن بروز فاجعه انسانی در این کشور نزدیک است.

وی به خبرگزاری یمنی” سبا” اعلام کرد: که مرکز انتقال خون در دو سال گذشته با مشکلات متعددی برای تامین خون و فراوردهای آن و لوازم و ابزار پزشکی از سازمان ها و شرکت های محلی مواجه بوده است.

وی گفت اکنون با توجه به افزایش نیازها به وضعیت غیر قابل تحملی دچار شده ایم.

با گذشت بیش از دو سال از آغاز تجاوز همه جانبه عربستان به یمن که هزاران کشته و زخمی بر جا گذاشته است، مقاومت مردم این کشور همچنان ادامه دارد.

تجاوز عربستان به یمن از ششم فروردین ماه سال 1394 آغاز شد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

کشته و مجروح شدن هزاران نفر از مردم بیگناه یمن در بمباران مناطق مسکونی و شهرهای یمن ، ویرانی گسترده تاسیسات زیربنایی و عمومی و شیوع بیماری خطرناک وبا در یمن، تنها بخشی از نتایج تجاوز گسترده بیست و هشت ماه گذشته سعودی ها به یمن است که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید