رسانه در قبال معرفی الگوی خوب وظیفه دارد

    کد خبر :72753

کارشناس دینی و مذهبی با هشدار نسبت به اینکه ما گاهی در رسانه به جای معرفی الگوهای دینی، الگوهای افسانه‌ای را معرفی می‌کنیم،‌ افزود: متأسفانه اکنون هر الگوی شرقی و غربی را می‌پذیریم و از الگوی اصیلِ اسلامی ایرانی پرهیز می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حجتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که فرمود: «شیعتنا بمنزلة النحل؛ شیعیان ما مانند زنبور عسل هستند» گفت: زنبور عسل اولین کاری که انجام می‌دهد، سراغ گل می‌رود و به دنبال بهترین جای آن که همان شهد آن است، می‌گردد و آن را پیدا می‌کند. بنابراین شیعیان همواره باید به دنبال الگوی خوب برای خود، خانواده و اطرافیانشان باشند.

وی با اشاره به اینکه ما همواره باید از گفتار بد و نامناسب پرهیز کنیم، افزود: دومین کاری که زنبور عسل انجام می‌دهد، این است که وقتی به شهد گل رسید، عسل مصفایی تولید می‌کند. بر اساس این رفتار زنبور عسل می‌توان نتیجه گرفت ما باید حرف‌های خوب و متقنی تحویل مردم دهیم، زیرا در قیامت از ما در قبال حرفی که می‌زنیم، سؤال می‌پرسند. بنابراین باید از گفتار نامناسب و نا بجا آن هم در فضای رسانه پرهیز کرد.

حجتی‌نیا با بیان اینکه اگر الگوی خوب در جامعه نباشد، دچار انحرافات عمقی می‌شویم، ادامه داد: این در حالی است که ما الگوهای دینی و فرهنگی بسیار خوبی در اسلام داریم. بنابراین اگر شما به عنوان خبرنگار نتوانید الگوی خوبی به مردم معرفی کنید، باید در قیامت پاسخگوی خداوند باشید.

وی با هشدار نسبت به اینکه ما هر از گاهی در رسانه به جای اینکه الگوهای واقعی خودمان را به مردم معرفی کنیم، الگوهای غیر دینی و افسانه‌ای را معرفی می‌کنیم،‌ افزود: متأسفانه اکنون هر الگوی شرقی و غربی را که عمدتاً افسانه هستند، می‌پذیریم و از الگوی اصیلِ اسلامی ایرانی پرهیز می‌کنیم. مثلاً کار فرهنگ جامعه به جایی رسیده است که در بحث شجاعت، درایت و … رسانه ملی از افسانه‌ای مانند جومونگ استفاده می‌کند؛ این در حالی است که ما در فرهنگ دینی‌مان شخصیتی مثل ابوا الفضل العباس(ع) را به عنوان شاخص داریم که هم در عبودیت، هم در شجاعت و هم در اطاعت‌پذیری و سایر خصلت‌های خوب دیگر مادون اهل‌بیت(ع) از سایر مردم جلوتر است. لذا اگر الگوی خوب در جامعه باشد، شاهد اتفاقات نامناسب در جامعه نمی‌افتد. ان‌شاءالله خداوند ما را عامل به مسائل دینی و شرعی‌مان قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید