پیشنهاد بن سلمان به انصارالله یمن برای توقف جنگ

    کد خبر :72744

یک روزنامه قطری از پیشنهاد ولیعهد سعودی به جنبش انصارالله یمن برای توقف جنگ در مناطق مرزی خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه الشرق قطر، منابع یمنی گفتند که هیئت مشترکی از جنبش انصارالله یمن و علی عبدالله صلاح رئیس‌جمهور سابق این کشور به‌‌زودی برای بررسی آخرین تحولات بحران یمن، به یکی از کشورهای عربی سفر می‌کنند.

این منابع همچنین گفتند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل را به مسقط فرستاده است تا برای مطرح کردن پیشنهاد وی به انصارالله و علی عبدالله صالح به منظور برقراری آتش‌بس در مناطق مرزی این کشور میانجیگیری کند.

منابع مذکور درباره اینکه پیشنهاد بن سلمان برای برقراری آتش‌بس در این مناطق چیست، چیزی مطرح نکردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر پایگاه‌ها و مواضع نظامیان سعودی در مناطق مرزی عربستان در جیزان و نجران را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین خود قرار داده‌اند که در پی این حملات شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شد‌ه‌اند.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگی همه‌جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری‌های واگیردار و قحطی در این کشور منجر شده است.

گرچه عربستان نتوانسته اهداف خود از جنگ علیه یمن را محقق کند، اما این رژیم همچنان به جنایات خود علیه شهروندان یمن ادامه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید