معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها:

آغاز به کار رسمی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا از 12 شهریور خواهد بود

    کد خبر :72719

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: آغاز به کار دوره پنجم شوراها اسلامی شهر و روستا در سرتاسر کشور 12 شهریور خواهد بود و این تاریخ قابلیت اجرایی را دارد .

به گزارش ایرنا،در حال حاضر چهار دوره ازفعالیت شوراها در کشور می گذردو دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار سال است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 13 مرداد 96 را به عنوان زمان پایان فعالیت دوره فعلی شوراهای شهر و روستا تعیین کرده بودند.
اما 13 مرداد ماه هم گذشت و آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر روستا هنوز اجرایی نشده است و به دلیل ابهامات پیش آمده دراین خصوص معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها به خبرنگار ایرنا گفت :بر اساس اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام و تجمیع انتخابات پایان فعالیت شوراها یک ماه بعد از فعالیت دوره جدید ریاست جمهوری اعلام شده بود .
منصور روشناسی ادامه داد: اما سال گذشته مجلس شورای اسلامی پیشنهادی به شورای نگهبان داد که یک ماه بعد از انتخابات (29 اردیبهشت ماه96 ) زمان پایان کار شورای دوره چهارم باشد که شروع کار دوره جدید شوراها با اتمام کار شوراها دوره قبل تناقض دارد و در عمل یک ماه از دوره فعالیت دوره چهارم کاهش می داد ،اما به هر حال این یک پیشهناد از سوی مجلس بود .
وی تاکید کرد: شورای نگهبان به این امر ایراداتی گرفت و آن را به مجلس برگرداند و مجددا تاریخ 13 مرداد ماه 96 پیشنهاد داده شد و پذیرفته شد و این موضوع تقریبا 9 مرداد ماه ابلاغ شد و مجلس هم همان روز به دولت ابلاغ کرد .
معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت:اگر یک قانون بخواهد ابلاغ شود شرایط خاص به خود را دارد و در عمل هم شروع به کار برابر با روز جمعه بود و عملا هم از ریاست جمهوری ابلاغی نشد و تا زمانی هم که این امر ابلاغ نشود قابل اجرا نخواهد بود .
روشناسی تصریح کرد: با توجه به اینکه 13مرداد هم گذشته بنابراین 12 شهریور ماه برای آغاز به کار فعالیت شورا های اسلامی شهر و روستا سرتاسر کشور قابل اجرا خواهد بود و اگر قرار بود که 13 مرداد ماه باشد ،باید زودتر ابلاغ می شد ،تا هماهنگی های لازم مانند برگزاری اولین جلسه شوراها با حضور بخشدار ،فرماندار و استاندار انجام شود .
وی تاکید کرد : بنابراین در عمل باید آمادگی های لازم ایجاد شود تا ساختار وازت کشور نیز این آمادگی را داشته باشد و در عمل روز آغاز به کار همان 12 شهریور ماه سالجاری خواهد بود .
به گزارش ایرنا، بیش از 117هزار عضو شورایی در سرتاسر کشور به عنوان نزدیک ترین ارگان با مردم در ارتباطند و بیش از 15 سال از تلاش شورای عالی استان ها با دولت و مجلس شورای اسلامی می گذرد و شاهد فعالیت چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر و روستا بوده ایم و در آستانه آغاز به کار دوره پنجم شوراها قرار داریم .
بر اساس قانون وظایف متعددی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعریف شده است که تعیین دهیار و شهردار از مهمترین آنها محسوب می شود .
فعالیت شوراهای فرا دست شامل شوراهای شهرستان ،استان و شورای عالی استان نیز بعد از آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها روز جمعه 29 اردیبهشت سال جاری همزمان در سرتاسر کشور برگزار شد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید