خشم دولت از صاحبان «سلفی حقارت»

    کد خبر :72708

خبرگزاری دولتی ایرنا، روز گذشته در گزارشی با عنوان «عکس‌های سلفی نمایندگان؛ تیرهایی که از چله رها شد» به ماجرای تقلّای چند نماینده اصلاح‌طلب مجلس برای گرفتن عکس سلفی با فدریکا موگرینی پرداخت.

ایرنا در بخش پایانی این گزارش ضمن اشاره به عذرخواهی چند چهره اصلاح‌طلب از این رفتار عجیب نوشت:

«هر چند امروز صبح یکی از نمایندگان از رفتار روز گذشته خود در صحن مجلس شورای اسلامی عذرخواهی کرده است و احتمالا در یکی دو روز آینده دیگرانی از نمایندگان سلفی بگیرهم در این خصوص اظهار نظر خواهند کرد. با این حال تصاویر منتشر شده تیرهایی است که از چله رها شده و در معرض دید افکار عمومی در داخل و خارج قرار گرفته است و در این شرایط بعید به نظر می رسد عذرخواهی بتواند آب رفته را به جوی برگرداند.»

*قبل از این گزارش نیز، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور روحانی در یک توییت و در اشاره به قضیه سلفی حقارت نوشت: مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است.ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود.

این اعتراضات دولت به رفتار عجیب چند نماینده اصلاح‌طلب اگرچه در راستای تلاش برای منسی شدن سطح پایین هیئت‌های خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور روحانی، آفریقایی بودن عمده شرکت‌کنندگان و شکست تئوری جهانی بودن دولت آقای روحانی نیز ارزیابی می‌شوند اما به هر حال سخن حقی هستند که معلوم نیست ستاد اصلاحات تا چه اندازه خود را موظف به پاسخگویی به آنها بداند؟!

ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که این اعتراض دولت به رفتار اصلاح‌طلبان و عزم قابل کشف رئیس‌جمهور روحانی مبنی بر اینکه دولت دوازدهم نبایستی هزینه رفتارهای جریان خاص را بدهد، در روند «طلاق سیاسی» آقای روحانی و اصلاح‌طلبان نقش یک کاتالیزور را ایفا خواهد کرد.

یادآور می‌شود عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات به تازگی در واکنش به طرح مسئله جدایی دولت و اصلاح‌طلبان از یکدیگر گفته است: قاعدتا اصلاح‌طلبان و رئیس جمهوری با هم مرتبط هستند و از همدیگر جدا نمی‌شوند؛ حتی اگر انتقادی هم داشته باشند به صورت دوستانه مطرح می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید