رئیس بنیادشهید: خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مارا یاری کنند

    کد خبر :72659

 

تهران – ایرنا – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انتظار داریم خبرنگاران و رسانه های گروهی بنیادشهید را برای ترویج فرهنگ و ایثارو شهادت یاری کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی روز دوشنبه در مراسم سومین جشنواره خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت در محل تالار سوره حوزه هنری ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: اجتماع خبرنگاران اجتماع بزرگی است چون همه نقش بزرگی در کشور دارند و نقش هدایت افکار عمومی را به عهده دارند و انتظار می رود در توسعه و ترویج این فرهنگ با ما همکاری کنند.
وی اظهارداشت: اندیشه پروری با خلاقیت و نوآوری باید وجود داشته باشد که شما نقش آفرین آن هستید.
رییس بنیاد شهید با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت رسالت اصلی ماست، افزود: ما باید بکوشیم فداکاری و ایثار را تقویت کنیم و به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم تا خصومت ها و دشمنی ها در کشور کمتر شود.
شهیدی ادامه داد: شهدای بزرگی که تقدیم انقلاب شده بی نظیر بوده وسبک زندگی آنها خاص است و راه فداکاری و ایثار را اختیار کرده اند و ما وظیفه داریم این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنیم و از همین راه جامعه را حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ما ریشه در عاشورای کربلا دارد و همانطوری که مقام مغظم رهبری فرمودند که اگر همین نصف روز واقعه کربلا چنین اثری را برجای نهاده است چرا نباید جنگ تحمیلی هم این نقش را نداشته باشد.
وی اضافه کرد: از شما رسانه ها انتظار داریم همه دین مان را ادا کنیم چون همه مدیون ایثارگران هستیم و اگر امروز آرام ایستاده ایم و امنیت داربم و مدیون این عزیزان هستیم.
معاون رئیس جمهوری گفت: ما انتظار داریم اطلاع رسانی در مورد ایثارگران و بنیادشهید رسانه ها می توانند کمک کنند البته خیلی کمک کرده ایدو ما قدردان شما هستیم اما ما انتظار داریم در این زمینه ما را یاری کنید.
وی با بیان اینکه حوزه ایثارگری حوزه حساس و ظریفی است، اظهار داشت: ما نقدپذیر هستیم اماانتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری با بنیادشهید داشته باشید چوناین حوزه دارای حساسیت خاصی است.
شهیدی با بیان اینکه اگر نقدی به بنیادشهید هست با ما همکاری کنید، ادامه داد:ما نقدپذیر هستیم اما حتما با ما برای این موضوعات بابنیادشهید هماهنگی داشته باشید.
امروز در سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت از 42 رسانه و خبرنگار برتر این حوزه تجلیل می شود.
در مجموع 1402 اثر از 578 نفر به این جشنواره ارسال شد که 21 درصد افزایش شرکت کننده دارد.
134 اثر در بخش خبر، 322 مورد گزارش ، 67 مقاله، ،159 گفت و گو، 325 قطعه عکس، 272 مورد فیلم، 123 صدا به جشنواره ارسال شده است.
همچنین سه رسانه برتر امروز تجلیل خواهد شد و یک رسانه هم در بحث شهدای مدافع حرم فعالیت داشته تجلیل می شود.
سومین جشنواره سراسری تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر ایثار و شهادت مراسم تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه ایثار و شهادت امروز – دوشنبه – با حضور جمعی از مسئولان اجرایی کشور از جمله حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و جمعی دیگر از مقام های رسانه ای ، اساتید ارتباطات و روزنامه نگاران و خبرنگاران در حال برگزاری است.
فراخوان سومین جشنواره خبرنگاران و رسانه های برتر ایثار و شهادت در 27 خرداد ماه سال جاری منتشر شد و تا 24 تیرماه ادامه داشت و طی آن در مجموع 578 نفر از فعالان رسانه‌ها در مطبوعات، خبرگزاری‌ ها، پایگاه‌ های خبری و صدا و سیما، آثار خود را مشتمل بر خبر، گزارش، مقاله، مصاحبه، عکس‌های خبری، فیلم مستند و چند رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید