اتحادیه اروپا و آسه آن بر افزایش همکاری و اجرای توافق پاریس تاکید کردند

    کد خبر :72403

اتحادیه اروپا اعلام کرد که در کنفرانس امروز اتحادیه اروپا – آسه آن در مانیل دو طرف بر افزایش همکاری ها و اجرای توافق آب و هوایی پاریس تاکید کردند.

بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی ، امروز یکشنبه ریاست مشترک ‘کنفرانس پسا – وزیران’ بین اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای جنوبی شرقی آسیا (آسه آن) را در مانیل بر عهده داشت.
این بیانیه می افزاید: امنیت و توسعه کشورهای آسه آن برای توسعه و امنیت سراسر جهان ضروری است و نماینده عالی اتحادیه اروپا (موگرینی) در این کنفرانس بر اهمیت و مزایای بالقوه افزایش همکاریها در زمینه های مختلف از جمله تجارت ، گردشگری ، اقدام اقلیمی ، مهاجرت ، مبارزه با افراط گرایی، امنیت و دفاع ، تاکید کرد.
نماینده عالی اتحادیه اروپا و 10 وزیر کشورهای عضو آسه آن با تصویب دو بیانیه مشترک ، ضمن گرامیداشت 40 سال روابط دوجانبه اتحادیه اروپا – آسه آن ، بر تعهد خود به اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس تاکید کردند. دو طرف همچنین یک طرح اقدام اتحادیه اروپا – آسه آن برای سالهای 2018 تا 2022 تصویب کردند.
کنفرانس پسا وزیران آسه آن – اتحادیه اروپا اولین نشست از یک رشته جلسات و نشستهای دوجانبه و مرتبط با آسه آن بود که موگرینی علاوه بر امروز ، در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در آنها شرکت می کند.
به گزارش ایرنا ، کنفرانس آسه آن با اتحادیه اروپا از جمله نشستهایی است که بلافاصله پس از اجلاس وزیران آ سه آن برگزار می شود و به ‘کنفرانس پسا وزیران’ (PMC) موسوم است. سوابق روابط اتحادیه اروپا با آسه آن به سال 1972 باز می گردد و از آن زمان تا کنون دو طرف همکاری ها و گفتگوها را افزایش داده اند. آ سه آن با 10 کشور و نهاد از جمله اتحادیه اروپا روابط خاصی طبق تعریف ‘شریک گفتگو’ دارد که این روابط با اتحادیه اروپا از سال 1977 آغاز شده و امسال چهلمین سالگرد آغاز این روابط است.
نشست وزرای خارجه 10 کشور مالزی، اندونزی، تایلند، فیلیپین، سنگاپور، ویتنام، برونئی، لائوس، میانمار و کامبوج امروز در مانیل آغاز شد و تا روز سه شنبه این وزرا با همکاری 17 وزیر خارجه دیگر از کشورهای مختلف به عنوان شریکان گفت وگو و عضو پیمان مودت و همکاری آ.سه.آن رایزنی هایی انجام می دهند.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید