رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس:ایران مخالف تجزیه عراق است

    کد خبر :72400

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مساله رفراندوم در کردستان عراق گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مخالف تجزیه عراق بوده و ادامه روند در اقلیم کردستان به ایجاد بحران های عمیق‌تری در منطقه منجر می شود.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا،علاءالدین بروجردی امروز در دیدار«آدائو سیلوا» رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال- ایران، از حضور هیات پارلمانی پرتغال در مراسم تحلیف ریاست جمهوری قدردانی کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دو کشور(ایران – پرتغال) از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف سیاسی،اقتصادی برخوردارند.
بروجردی گفت که امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای شاهد برداشتن گام‌های مهمی در جهت تقویت روابط طرفین در عرصه‌های مختلف باشیم.
*پدیده تروریسم به یک معضل جهانی تبدیل شده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به گسترش تروریسم در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: پدیده تروریسم به یک معضل جهانی تبدیل شده و برقراری همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین کشورها برای مقابله با آن ضروری است.
بروجردی از وضعیت اسفبار مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن و شیوع بیماری وبا میان هزاران نفر زن و کودک در این کشور ابراز تاسف کرد و خواستار تصویب مصوبه‌ و عمل به آن از سوی اتحادیه اروپا در جهت نجات جان کودکان و زنان شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پیروزی های به دست آمده در موصل و حلب اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران براساس درخواست دولت‌های سوریه و عراق با آنها همکاری کرد و مطمئنا با آزادسازی این مناطق نگرانی اروپا از مهاجرت کاهش می یابد.
بروجردی همچنین به موضوع قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی کشوراشاره کرد وگفت: پس از حمله کشورهای غربی به افغانستان، تولید مواد مخدر در این کشور چند برابر شده که مقصد اصلی آن، کشورهای اروپا است و انتظار ما ازاروپا، حضور جدی در مبارزه بر علیه این پدیده ویرانگر است.

*تاکید بر بهبود و گسترش روابط بانکی و افزایش صدور ویزا
«آدائو سیلوا» رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال- ایران نیزبا ابراز خرسندی از شرکت در مراسم تحلیف از سخنان رئیس جمهوری بویژه در زمینه سیاست خارجی تمجید کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال- ایران به ظرفیت‌های موجود دوطرف در گسترش روابط اشاره کرد و توضیح داد: افزایش صدور ویزا، بهبود و گسترش روابط بانکی دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه‌ انرژی‌های تجدید پذیر و صنعت دارویی از موضوع های با اهمیت دو کشور است.
سیلوا همچنین به اجرای موافقتنامه برجام بین ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود:حضور کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان گروه امضاکننده
این معاهده و تائید آن از سوی سازمان ملل دارای اهمیت زیادی است و اجرای صحیح این موافقتنامه نیاز به اعتماد دو طرف دارد. که تضمین لازم برای اجرای آن را بوجود می‌آورد.
به گزارش خانه ملت، رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال- ایران با محکوم کردن جنایات گروه های تروریستی در عراق، سوریه و یمن، اقدام فوری برای پایان یافتن فجایع به وجود آمده را خواستار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید