در دیدار رئیس مجلس سنای اسپانیا؛

لاریجانی: پس از برجام قوانینی را برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی مصوب کردیم

    کد خبر :72397

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از توافق هسته ای مقرراتی را در مجلس به تصویب رساندیم که در سرمایه گذاری برای خارجی ها از نظر مدت زمان و امکانات تسهیل شود.

به گزارش بازتاب از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با پیو گارسیا اسکود رو رئیس مجلس سنای اسپانیا و هیات همراه افزود: از حضور شما در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکر می کنم و این امر بیانگر آن است که دو کشور علاقه زیادی به گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی و پارلمانی دارند.
لاریجانی اظهار داشت: ما در برنامه پنج ساله ششم محورهای اصلی سرمایه گذاری را به ترتیب اولویت مشخص کرده ایم که مهمترین آن استفاده از انرژی های پاک، حمل و نقل ریلی و توریسم است.
وی تصریح کرد: منابع و امکاناتی که در ایران وجود دارد باعث می شود که ما بتوانیم از انرژی باد و خورشید بیشتر استفاده کنیم و به همین منظور پروژه هایی را تعریف کرده ایم.
لاریجانی با اشاره به لزوم تسهیل در صنعت گردشگری میان دو کشور افزود: لغو روادید، ایجاد تسهیلات در صدور روادید می تواند گردشگران را تشویق به مسافرت کند و همین امر باعث روابط نزدیک فرهنگی میان دو کشور می شود.
وی در ادامه تاکید کرد: البته ارتقای سطح روابط تجاری مستلزم برقراری ارتباطات بانکی است که این امر اکنون در سطح بانک های کوچک وجود دارد ولی باید برای پروژه های بزرگتر، بانک های اصلی را در این امر مشارکت داد.
رئیس قوه مقننه افزود: ما به عراق و سوریه در سرکوب داعش کمک کردیم ولی برخی از کشورها از آنان حمایت می کنند و نمی گذارند که آن ها از بین بروند و فقط از جایی به جای دیگر مهاجرت می کنند.

** اسپانیا خواهان گسترش روابط با ایران است
پیو گارسیا اسکود رو رئیس مجلس سنای اسپانیا نیز در این دیدار گفت: من به نمایندگی از طرف پادشاه، نخست وزیر و پارلمان اسپانیا به تهران سفر کرده ام تا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کرده و پیام تبریک را ابلاغ کنم.
وی ادامه داد: مراسم تحلیف بسار موفقت آمیز برگزار شد و من خیلی خوشحالم که در این مراسم شرکت داشتم.
رئیس مجلس سنای اسپانیا با تاکید بر لزوم گسترش همکاری های پارلمانی و سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: علاوه بر گروه های دوستی می توان کارگروه هایی را جهت همکاری در موضوعات مختلف تشکیل داد زیرا تا حدود زیادی قانونگذاری در ایران و اسپانیا به هم شباهت دارد.
وی با اشاره به جلسه ای درباره تسهیل صنعت توریسم گفت: در این جلسه به نتایج خوبی دست یافتیم و تلاش می کنیم که در صدور روادید و برقراری پروازهای مستقیم به گسترش این صنعت کمک کنیم.
پیو گارسیا اسکود رو همچنین با اشاره به خطر گسترش تروریسم در جهان تاکید کرد: ما خود درگیر تروریسم داخلی بوده ایم و به خوبی با خطرات آنان آشنا هستیم اما توانستیم آنها را سرکوب کنیم اما حالا با خطر وجود آنها در اروپا مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: کشورهای جهان برای سرکوب تروریسم باید با یکدیگر همکاری داشته و باید جلوی پیشروی آنها را بگیرند.
رئیس مجلس سنای اسپانیا ادامه داد: درباره تروریسم هر کاری انجام دهیم باعث نجات جان انسان ها می شود و هر دولتی در جهان باید این امر را در اولویت کاری خود قرار دهد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به زودی روابط تجاری گسترده ای میان دو کشور آغاز شود و در این خصوص تبادل تجربیات صورت پذیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید