زرافشان انصراف داد/ آموزش و پرورش، لنگی کابینه برای تمام فصول

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۹:۲۵
    کد خبر :72381

روز گذشته در حالی که برخی در انتظار تحویل لیست کابینه دوم روحانی به مجلس، بعد از مراسم تحلیف بودند، رئیس جمهوری که می گفت لیست وزرا در جیبش است، آن را تحویل نداد و اعلام نکرد؛ اتفاقی که امروز مشخص شد ناشی از برخی تغییرات اندک در این فهرست است.

به گزارش خبرنگار بازتاب، یکی از این تغییرات، ظاهرا علی زرافشان، گزینه وزارت آموزش و پرورش و معاون کنونی این وزارتخانه است. امروز برخی رسانه ها از انصراف زرافشان خبردادند و برخی نمایندگان نیز از نگاه غیر مثبت مجلس به برخی گزینه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش خبر دادند.

به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش، به رغم اهمیت آن، نوعا یکی از لنگی های کابینه بوده است. در ابتدای دولت اول حسن روحانی، محمدعلی نجفی – وزیر آموزش و پرورش دولت سازندگی که بسیاری او را قویترین وزیر آموزش و پرورش توصیف می کنند-، تنها به خاطر یک رای از وزارت ناکام ماند؛ علت این ناکامی بیشتر رویکرد سیاسی نمایندگان مجلس نهم بود که به سر زدن نجفی به خانواده آسیب دیدگان حوادث 88 و مواردی دیگر ایراد داشتند.

بعد از او، فانی از مجلس رای اعتماد گرفت، اما همزمان با حواشی و انتقادات به مفاسد صندوق فرهنگیان، در لیست ترمیم کابینه قرار گرفت و جای خود را به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی داد؛ اما دانش هم در انتخابات اخیر درگیر حواشی بود. صرف نظر از طرح سند 2030 و نقد رای آموزش و پرورش به پیوستن به این سند، ماجرای واردات یک برند پوشاک توسط دختر دانش، سوژه حمله رقبا به روحانی در مناظرات انتخاباتی شد و شاید همین موضوع مانع معرفی مجدد دانش شد.

اما در شرایطی که اعلام شده وزارت آموزش و پرورش از وزارتخانه هایی است که رهبر انقلاب در خصوص آن حساسیت‌هایی دارند، امروز گفته شد برخی نمایندگان اقبال چندانی به علی زرافشان نداشته اند؛ این در حالی است که زرافشان یکی از معاونین برجسته دانش آشتیانی است و گرایش اصلاح طلبی هم دارد.

اکنون باید منتظر ماند و دید روحانی چه تدبیری برای وزارت آموزش و پرورش در دوره دوم خود خواهد اندیشید.

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. روح اله رضاعلي گفت:
    موافقم ۲

    آموزش و پرورش نيازمند تفكر و فردي فراجناحي است. فرد و تفكري كه هم آموزش و پرورش را مي فهمد و همحوزه را هم دانشگاه را. كسي كه به جاي خاطره براي آموزش و پرورش آرزو و آرمان دارد. كسي كه در آموزش و پرورش بزرگ شده كسي كه در روستا تدريس كرده كسي كه در دانشگاه هم تدريس كرده كسي كه مي فهمد كلاس چند پايه يعني چه؟ كسي كه مي فهمد برنامه درسي چيست و كسي كه مي داند تعليم و تربيت اسلامي يعني چه و كسي كه در تدوين و شكل گيري سند تحول بنيادين نقش داشته و زير نظام هاي آن و رابطه سيستمي بين آنها را مي داند و وزير آموزش و پرورش بايد شخصيتي علمي اجرايي و جامع الشرايط باشد فردي كه درد معلمي دارد و درد اوليا را مي فهمد…
    و در اين شرايط زماني چه كسي بهتر از آقاي محمديان (معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي)

پاسخ دادن به روح اله رضاعلي لغو پاسخ