در جلسه شورای شهر تصویب شد؛

یک فوریت الزام شهرداری به تهیه اطلس زیر پهنه های زلزله در شهر تهران

    کد خبر :72373

اعضای شورا ی اسلامی شهر تهران بر مصوبه خود مبنی بر برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار ،جهاد و شهادت در سایه رعایت سیاست های کلی و بنیادین بنیاد شهید اصرار ورزیدند .

خبرگزاری آنا، شورای اسلامی شهر تهران رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار ،جهاد و شهادت در سیصد و شصت و ششمین جلسه شورا در دستور قرار گرفت که بر اساس آن اعضا با موافقت با پاسخ کمیسیون فرهنگی بر اجرای مصوبه قبلی پافشاری کردند و اعتراض فرمانداری را وارد ندانستند.

در جریان بررسی این اعتراض محمد سالاری گفت: اساسا مقوله فرهنگ و ایثار و شهادت که نباید تنها به عهده بنیاد شهید باشد و همه سازمان‌‌ها می‌توانند تحت لوای منویات تعیین شده به این مقوله بپردازند. لذا هماهنگی بین سازمان و بنیاد شهید در این مهم، تاثیر گذار است.

مهدی چمران نیز گفت: می‌توان به عنوان تبصره در پایان مصوبه رعایت سیاست‌های کلی و بنیادین بنیاد شهید را لحاظ کرد و این امر یکی از ضروریات این مصوبه خواهد بود.

وی همچنین افزود: شهرداری برای انتخاب افراد مرتبط باید کسی را انتخاب کند که ایثارگر رسمی باشد.

احمد دنیا مالی نیز بر استفاده از ظرفیت سایر نهادهای ذیربط و نیز استفاده از ظرفیت مساجد برای این امر تاکید کرد.

در نهایت با اصرار اعضا بر مصوبه قبلی، اعتراض فرمانداری رد شد و اعضا به پاسخ کمیسیون فرهنگی که همان اصرار بر مصوبه قبلی بود رای موافق دادند.

در ادامه جلسه همچنین بررسی یک فوریت الزام شهرداری تهران به اجرای بند 10 مصوبه شورای‌ عالی شهر سازی و معماری ایران، پیرامون حادثه پلاسکو نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی این امر علیرضا دبیر در خبری اعلام کرد: از تاریخ 1 تیر سال 96 دو درصد عوارض ایمنی و آتش نشانی به صورت مستقیم به حساب آتش نشانی واریز شده است.

وی افزود: قبل از این امر ،دو درصد عوارض ایمنی و آتش نشانی ابتدا به خزانه شهرداری واریز می‌شد ولی از تاریخ مذکور به صورت مستقیم به حساب آتش نشانی واریز شده است.

یک فوریت این طرح نیز بدون مخالفت خاصی از سوی اعضا به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه ضرایب k برای کاربردهای تجاری و اداری مناطق بیست و دو گانه شهر تهران نیز در دستور قرار گرفت که با رای اعضا بررسی این لایحه به شورای بعد موکول شد.

چمران در جریان بررسی این لایحه گفت: این ضرایب که بر مبلغ عوارض تاثیر دارد در گذشته براساس اعمال سلیقه محاسبه می‌شد.

وی افزود: برآورد ما در شورا این بود که این‌گونه محاسبه عوارض با ضریب (k) ثابت درست نیست و بر اساس آن مطالعات گسترده‌ای صورت گرفت و در نهایت شیوه‌ای طراحی شد که بر اساس آن ضریب (k) برای نقاط مختلف متفاوت در نظر گرفته شود، به عنوان مثال ضریب (k) برای ساختمان بر خیابان با ساختمان‌های داخل کوچه متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

چمران یادآور شد: همزمانی ابلاغ این مصوبه با رکود ساختمانی سبب شد تا برخی گمان کنند که این تغییر ضریب (k) که در برخی مکان‌ها موجب افزایش عوارض شده است، هر چند در برخی نقاط ثابت و در برخی نقاط حتی کاهش یافته رکود را در ساخت و ساز ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهاد‌هایی در این راستا گفت: در صورت تصویب این لایحه باز هم اجرایی شدن آن در شورای پنجم و شهردار منتخب این شورا خواهد بود بنابراین بهتر است تا بگذاریم خودشان در این خصوص تصمیم بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید