معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش:

کمیته‌های هدایت تحصیلی مشکلات دانش آموزان را در انتخاب رشته رفع کنند

    کد خبر :72367

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به شرایط ثبت نام پایه‌های تحصیلی دهم، گفت: کمیته‌های هدایت تحصیلی، مشکلات دانش آموزان را در انتخاب رشته رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان، در خصوص روند ثبت نام مدارس اظهارکرد: برای ثبت نام پایه دهم، فعالیت‌ها از حدود یک ماه قبل آغاز شده و به عهده مناطق مختلف کشور گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه هدایت تحصیلی در مناطق مختلف آموزشی پس از تایید رئیس منطقه وارد فاز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری امتحانات پایه نهم به پایان رسیده و نتایج آن اعلام شده بنابراین مناطق می‌توانند فرم شماره ۶ و ۷ هدایت تحصیلی را صادر کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

زرافشان اظهار کرد: بعد از صدور برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان می‌توانند بر حسب شرایط وارد هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها شوند. کمیته‌هایی در فرایند هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده تا مشکلات احتمالی دانش آموزان را رفع کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه مرداد ماه باید تمام ثبت نام‌ها به پایان برسد، یادآورشد: امسال سامانه سنجش و سناد هماهنگ شده و خانواده‌ ها کمتر نیاز به حضور در مدارس برای ثبت نام دارند و اطلاعات بین این دو سامانه مبادله می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید