«گالری ملی صنایع دستی» با حصیر افتتاح می‌شود

    کد خبر :72311

«گالری ملی صنایع دستی» با نمایشگاهی شامل آثار هنرمندان حصیرباف هشت استان شاخص در رشته حصیربافی ۱۶ مردادماه افتتاح می‌شود.

به گزارش  با زتاب به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، به منظور ایجاد فرصت‌های بیشتر برای معرفی آثار ارزنده صنایع دستی در رشته‌های مختلف، با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فضایی مناسب واقع در مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد برای این موضوع در نظر گرفته شد که پس از آماده‌سازی به‌عنوان «گالری ملی صنایع دستی» برای نمایش و عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی با حضور بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، جمعی از مدیران، مسوولان و هنرمندان صنایع دستی دوشنبه ۱۶ مردادماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود.

همزمان با این افتتاحیه و با توجه به نامگذاری سال ۹۶ از سوی معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی به‌ نام «سال حصیر» و اجرایی شدن طرح کاروان پیوند صنایع‌ دستی در حمایت از تولیدکنندگان حصیر، اولین نمایشگاه «گالری ملی صنایع دستی» به معرفی محصولات حصیری هشت استان شاخص در زمینه حصیر اختصاص داده شد.

همچنین در این نمایشگاه، عکس‌هایی از حصیربافی و هنرمندان این رشته در استان‌های شاخص حصیربافی که شامل بوشهر، خراسان‌ جنوبی، خوزستان، کرمان، گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد می‌شود به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ۱۷ تا ۲۵ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به آدرس تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد، گالری ملی صنایع دستی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۱۰۶۳۳۴۱ تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید