نامزد شهرداری تهران:

هرکس وعده بهشت دهد مردم را به جهنم می برد/ وعده حل مشکلات در چهار سال را نمی‌دهم

    کد خبر :72281

«محمد علی افشانی» کاندیدا شهرداری تهران در نشست خبری امروز برنامه های خود را برای شهرداری تهران اعلام کرد.

«سید محمد علی افشانی» نامزد شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری خود ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: نقد عامل اصلاح مدیران است و من در تمام مدت خدمت از یک خبرنگار شکایت نکردم زیرا معتقدم نقد بر مبنای صداقت عامل پیشرفت است. یکی از مهمترین وظایف رسانه جهت دهی و روشن سازی افکار عمومی است. رسالت اصلی خبرنگار و روزنامه نگار آگاه سازی جامعه است.

خبرگزاری برنا، افشانی درباره روند انتخاب شهردار تهران گفت: برنامه خود برای شهرداری تهران را روز گذشته تقدیم اعضای شورای شهر کردم. شعار من برای شهرداری «تهران شهر زیست پذیر» و «شهروند مشارکت پذیر» است. این روز ها هرکسی با من برخورد می‌کند درباره مشکلات مالی شهرداری تهران و برنامه من برای حل این معضل می‌پرسد. نکته این سوال در این است که همه افراد فقط مشکلات مالی شهرداری دیده اند و نسبت به آن حساس شده اند اما مشکل مالی یکی از هزاران مشکل شهرداری تهران است. معضلات تهران بسیار زیاد بوده اما مسأله اصلی تهران مشکلات زیستی است. زیست پذیری شاخص بهبود کیفیت زندگی در شهر است. باید کاری انجام دهیم تا مردم از زندگی در شهر لذت ببرند. موضوع «شهر زیست پذیر» یک موضوع بین المللی است که در اکثر نقاط دنیا این برنامه در حال اجرا است. مشکلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلات تهران است.

او افزود: شهری که در اختیار ماست طرح تفصیلی و طرح جامع دارد. چند درصد طرح تفصیلی اجرا شد؟ تهران در شاخص های زیست شهری از ۱۸۹ شهر رتبه ۱۷۹ را در اختیار دارد. یکی از اصول زیست شهری حمل و نقل پایدار است. مهم ترین بخش این موضوع «ریل پایه» است. در بلگراد خیابان ها هم اتوموبیل رو است هم ریل پایه. کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی از دیگر برنامه های من برای شهر زیست پذیر است.

او درباره احداث و تکمیل مترو در زمان مدیریت شهردار فعلی تهران گفت: در مدیریت ۱۲ساله اقای قالیباف توجه ویژه ای به مترو نشده و فقط ایستگاه افتتاح شد اما به موضوعات ریشه ای در مترو توجه نشد.

او افزود: سیاست مدارانی که وعده بهشت می دهند مردم را به جهنم می برند. مشکلات تهران این قدر زیاد است که طی ۳ یا ۴ سال نمی توان ان‌را درست کرد و وعده حل مشکلات تهران در کوتاه مدت را نمی دهم.

افشانی ادامه داد: شهرداری به مشارکت و اعتماد اجتماعی نیاز مبرم دارد. مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی زمانی برای شهرداری اتفاق می‌افتد که شعار شهرداری شیشه ای، محقق شود. مردم باید بدانند که چه تصمیمی در شهرداری گرفته می‌شود و چه قراردادهایی امضا می‌شود. یکی از برنامه های مورد تاکید رهبری، حاشیه نشینی است.

او درباره تخلفات قالیباف در طول دوران مدیریت شهرداری تهران و افشای این تخلفات در صورت انتخاب شدن به عنوان شهردار تهران گفت: سابقه کاری من در گذشته نشان می‌دهد که درباره تخلفات سر سوزنی تعارف با کسی ندارم و قطعا با تخلفات برخورد خواهم کرد.

او درباره تغییر در کادر مدیران شهرداری تهران گفت: من همیشه در مدیریت نگاهی رو به جلو دارم و مخالف سیاست حذفی هستم. تغییراتی در سطح مدیران خواهم داشت اما در همین سیستم شهرداری فعلی نیز کارمندانی پاکدست هستند که باید حفظ شوند. من برای انتخاب مدیران خود دو شاخصه تخصص، پاکدستی را مد نظر خواهم داشت تا هرکسی با توجه به توانایی های خود به مردم تهران خدمت کند.

افشانی گفت: تهران را تنها کسانی می‌توانند بسازند که دانش شهرسازی داشته باشند.

افشانی در اعتراض به ساخت پل طبقاتی صدر گفت: من به عنوان مهندس می گویم که ساخت این پل بیهوده بود و می شد یک تونل جایگزین کرد. این پل حقوق شهروندی ساکنان اطراف را پایمال کرده است و شهردار وقت و مهندسانی که این پل را ساخته اند به این موضوع توجهی نکرده اند.

او درباره تعامل شهرداری با دولت گفت: من ارتباط تنگاتنگی با مدیران دولتی در تمام سطوح دارم و این رابطه به تعامل میان شهرداری و دولت کمک شایانی خواهد کرد. همچنین معتقدم باید ارتباط شهرداری با کمیسیون عمران و کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تقویت شود تا مشکلات تهران برطرف شود. شهردار آینده تهران وظایف بسیاری دارد و باید برنامه و توانایی مدیریت داشته باشد.

افشانی در پایان درباره مهم ترین بخش برنامه خود گفت: مهم ترین برنامه من حل مشکلات تهران است. شهرداری ۵۶۰۰۰ کارمند دارد. بیش از ۴۰درصد بودجه و بیش از ۶۲درصد بودجه عمرانی وارد حمل و نقل می شود. اوضاع بودجه عمرانی شهرداری تهران نامساعد نیست اما متاسفانه مدیریت اشتباه سبب هدر رفتن این بودجه نیز می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید