رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد

ضرورت تداوم همکاری آموزش و پرورش با مناطق آزاد تجاری

    کد خبر :72269

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر ضرورت تداوم همکاری آموزش و پرورش با مناطق آزاد تجاری در جهت کیفیت بخشی آموزشی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق آزاد تجاری، اظهارکرد: در حال حاضر حدود 161 هزار دانش آموز در حدود 2.1درصد در مناطق آزاد تجاری مشغول به تحصیل هستند که آموزش وپرورش به دلیل نقش حاکمیتی آموزش وپرورش و عدالت آموزشی خود را موظف می داند حتی در دورترین مناطق مرزی ـ عشایر ـ کوچ نشین و حتی مناطق صفر مرزی هم امکانات تحصیل رایگان را برای حتی یک دانش آموز نیز فراهم کند.

وی افزود: لذا انتظار می رود با گسترش تعاملات طبق تفاهم نامه منعقده، مدیریت‌های محترم مناطق آزاد با ارائه خدمات کیفی به دانش آموزان و معلمان مدارس در جهت ارتقای آموزشی بیشتر این مدارس تلاش کنند.

گرد با اشاره به اینکه سازمان مشارکت های مردمی به عنوان یک گروه هماهنگ کننده در وزارت آموزش وپرورش متولی ایجاد تعامل با ادارات مناطق آزاد تجاری، ستاد و دبیرخانه منطقه آزاد تجاری است، افزود: ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت و امکانات دبیرخانه مناطق آزاد تجاری در جهت کمک به آموزش وپرورش و ارتقای بهبود کیفیت مدارس آن گام های موثری برداریم.

وی اظهارکرد: وجود مدارس و امکانات اردوگاهی آموزش وپرورش در این مناطق باعث رونق بخشی این مناطق می‌شود بطوری که در دولت تدبیر وامید، در حدود 80 میلیارد تومان از سوی مناطق آزاد تجاری درجهت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، تجهیز و نوسازی مدارس تخصیص یافته است و باآورده های متقابل هر دوحوزه مسیر ارتقای فرهنگ اقتصادی واجتماعی از طریق آموزش وپرورش امکان پذیر است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌ های مردمی گفت: ما سه هدف کلی را در این حوزه دنبال می کنیم اول این که می خواهیم سند تحول بنیادین و تمام ساحت‌های آن را در مناطق آزاد تجاری حتما اجرا کنیم. دوم، تقسیم کار ملی که بخشی از آن در این مناطق برعهده مدیران عامل مناطق آزاد تجاری در تعامل با قوانین و مقررات ما است انجام گیرد و سوم؛ تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش وپرورش با دبیرخانه مناطق آزاد تجاری را عملیاتی کنیم تا در زمینه مدرسه سازی ، تجهیزات آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی بتوانیم سهم هر بخش مشخص شود و بتوانیم گام های موثری برای ارتقای مدارس این مناطق برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید