مونولوگی کوبنده و روشنگر؛ زیبنده بازیگری حامد بهداد

    کد خبر :72151

آتش تقی‌پور برای نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» نوشت: در بادی امر حامد بهداد با مونولوگِ بسیار ارزنده، کوبنده و روشنگر با معرفى و بازشکافی فضاى دردآور و بهت‌انگیزِ محیط و شرایطِ زندگى اجتماعىِ قهرمان ماجرا، نمایش را آغاز می‌کند که خودِ این مونولوگ، اجرائى تحسین برانگیز است: زیبنده بازیگری حامد بهداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آتش تقی‌پور (بازیگر) یادداشتی برای نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» که به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته، نوشته است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

حمیدرضا نعیمى به‌عنوان نویسنده و کارگردانِ گروه تئاترشایا، این بار با نمایشِ “شرق دور، شرق نزدیک” در پردیسِ تئاتر شهرزاد جلوه‌نمائى شایسته‌اى می‌کند.

در بادی امر حامد بهداد با مونولوگِ بسیار ارزنده، کوبنده و روشنگر به معرفى و بازشکافی فضاى دردآور و بهت‌انگیزِ محیط و شرایطِ زندگى اجتماعىِ قهرمان ماجرا، نمایش را آغاز می‌کند که خودِ این مونولوگ، اجرائى تحسین برانگیز است: زیبنده بازیگری حامد بهداد.

در روال و روندِ نمایش هریک از بازیگران با بازی‌های رزووه و حرکاتِ استلیزه و با کادربندی‌های ستودنىِ نعیمى معنى و محتوی نمایش را عمیق‌تر و تفکر برانگیزتر می‌سازند و چنان ماجرا را می‌شکافند که اعجابِ بیننده را برمی‌انگیزد. نعیمی با استفاده بهینه از نورپردازی ابعاد دیگرى به میزانسن‌هایش مى‌بخشد و موسیقی بجا و یاری‌رسان اجرا فضائى یکدست می‌آفریند.

کلامِ آخر اینکه، آیا بچه درونِ رحم مادر باید بمیرد؟ یا زنده بماند؟ حمیدرضا نعیمى با تمامِ کشمکش‌هاى دردناک محیط اجتماعى و کشاکش‌های بعدى قهرمانِ نمایشش که بهناز نازى به‌عنوان بازیگرِ نقش با آن روبرو خواهد شد تا این طفل را به سلامت به‌دنیا بیاورد پیامى برانگیزاننده و مناسب براى پایانِ اثرش انتخاب می‌کند و امید به روشنائى آینده و زایش و تولد آن را به تماشاگر نوید می‌دهد در کورسوی یأس‌ها و نومیدی‌ها.

دست تمام عوامل اجرائى را که با تمام مشکلاتِ سرراه چنین هنرمندانه، محتواى نمایش را متبلور ساخته‌اند مى‌فشارم؛ و در اهتزازِ باد می‌گویم: پرچم برافراشته جان‌فشانی‌هایشان…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید