ورود آستان قدس به “حمایت از نخبگان” در مسیر ترویج فرهنگ رضوی

    کد خبر :72069

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی موسسه‌ای را در جهت شناسایی نخبگان رضوی و حمایت از آن‌ها در مسیر ترویج فرهنگ رضوی فعال کرده است.

حجت‌اسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: به برکت ولادت باسعادت امام رضا(ع) دومین سال برگزاری جایزه جهانی گوهرشاد را داشتیم. این برنامه با هدف پیشرفت فرهنگ وقف، نذر، نیکوکاری و فرهیختگی در بین بانوان جامعه رضوی برگزار شد. دبیرخانه مجمع جهانی گوهرشاد با هدف شناسایی نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام در این عرصه و حمایت از آن‌ها شکل گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته که نخستین سال برگزاری جایزه جهانی گوهرشاد بود 8 تن از زنان جهان اسلام شامل 4 نفر از ایران و 4 نفر از دیگر کشورهای اسلامی تقدیر شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز به نام بانو گوهرشاد که از خادمان امام رضا(ع) بوده دومین دوره این رویداد جهانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رئیسی در رابطه با اقدامات موثر بانو گوهرشاد، تصریح کرد: بانو گوهرشاد در کنار ساخت مسجد گوهرشاد در حرم مطهر رضوی 40 موقوفه در جهت توسعه این مسجد و ترویج معارف اسلامی وقف کرده و نامش به‌عنوان یکی از واقفان بزرگ مطرح است. امسال هم در دبیرخانه جایزه جهانی گوهرشاد 8 تن از زنان فرهیخته جهان اسلام در حوزه‌های وقف، جهاد، علم و فناوری، کمک به فقرا و مستمندان، کمک در امر درمان و حوزه پزشکی، نیکوکاری، ایثارگری و‌غیره معرفی و تقدیر شدند که 4 نفر از آن‌ها ایرانی و 4‌ نفر دیگر غیرایرانی بودند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر‌اینکه تعداد زنان فرهیخته بسیار زیاد است و در این رویداد 8 تن از آن‌ها به نام امام هشتم(ع) و به نمایندگی تمامی زنان نیک‌اندیش تقدیر شدند، بیان کرد: در این رویداد عملکرد بیش از 60 نفر مورد بررسی قرار گرفت که 8 برگزیده انتخاب شد و این کار با زحمت و سختی انجام شد، چراکه همه نمونه بودند و انتخاب برترین‌ها کار راحتی نبود. این حرکت یک نماد و نمود برای معرفی زن فرهیخته و نگاهی که اسلام و فرهنگ رضوی درباره جایگاه زن مسلمان، فرهیخته، انسان‌ساز و آینده‌ساز کشور در مسیر توسعه جامعه اسلامی دارد، است.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی موسسه‌ای را در جهت شناسایی نخبگان رضوی و حمایت از آن‌ها در مسیر ترویج فرهنگ رضوی فعال کرده است، افزود: در این موسسه به‌صورت خاص به هنرمندان و نخبگان توجه می‌شود و معتقدیم که برکات وجودی امام رضا(ع) بسیار زیاد است و باید از این برکات در مسیر ترویج تمدن امام رضا(ع) استفاده کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: معتقدیم که هجرت و آمدن امام رضا(ع) از مدینه به مرو و به این خطه یک مهندسی الهی دارد، همچنانی که هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه یک مهندسی الهی بوده است، گویا قرار است که تمدنی به نام حضرت رضا(ع) در سراسر عالم رقم بخورد و اینگونه اقدامات گام‌هایی اساسی و ثمربخش در مسیر تمدن‌سازی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید