نوجوانان از افتتاح شبکه امید می گویند

    کد خبر :72025

شبکه امید هفته پیش و در سالروز ولادت امام هشتم شیعیان افتتاح شد. قرار است نوجوانان در برنامه سازی این شبکه نقش جدی داشته باشند. به همین مناسبت سه خبرنگار نوجوان در جملاتی کوتاه احساس خود را از افتتاح امید بیان کردند.

به گزارش خبرنگاران پویا، شبکه امید سیما، همزمان با روز ولادت امام رضا (ع) افتتاح شد، شبکه ای که قرار است ویژه نوجوانان برنامه هایی را تولید کند. درهمین راستا به سراغ سه نوجوان خبرنگار که در روزنامه هایی مثل خانه نوجوان، همشهری محله، تربیت دانش آموزی و … فعال بوده یا هستند رفتیم که در این رابطه نظرات خودشان را به صورت یادداشت هایی کوتاه برای ما بنویسند که درادامه می خوانید:

1. شبکه ی من ، جای خالی‌ات را هیچ شبکه ای پر نکرد
سه روز مانده …
دو روز…
یک روز…
و اما 13 مرداد 1396 همان روزی که قرار است شبکه ای برای نوجوان امروز افتتاح شود، روزهای آزمایشی بودن شبکه تمام شد و حال رسمی تر اعلام می شود. زین پس نوجوانان شبکه ای مستقل دارند. پس برنامه هایی مختص سن و سال خود می خواهند. نوجوان نه آن قدر کوچک است که تام و جری را در شبکه نهال ببیند و آن قدر بی حوصله که سریال های تکراری را در آی فیلم دنبال کند. نوجوانان امروز برنامه ای میخواهند تا فکرشان را تقویت کند.می‌خواهد از ناگفته ها حرف بشنود.
می خواهد راهی که برای بزرگ تر ها بن بست شده را احیا کند. ولی تمام خواسته هایش یک طرف ، حرف اصلی اش این است درکش کنیم. مختص سن و سال و حال و هوایش برنامه و فیلم بسازیم. می‌خواهد تلوزیون همان جعبه ی قدیمی روح و روانش را تازه تر نگه دارد. پس با رویایی نوجوانان همراه شوید ، آرزوهایش را جان ببخشید تا موفقیت ها را آشکارا ببینید.
شبکه ی من ، جای خالی ات را هیچ شبکه ای پر نکرد ، چه خوب که خودت آمدی، تا نسلی تماشایت کنند که نشاط و تلاش سرلوحه اهدافشان است.
لیلا حاجی / خبرنگار نوجوان

2. شبکه امید، آینده ای روشن برای نوجوانان
شبکه تلویزیونی امید بالاخره پس از پخش فیلم ، سریال و انیمیشن های تکراری و نامناسب برای قشر نوجوان افتتاح شد. شبکه ای که در دهه 80 و 90 جای خالی او برای تمامی نوجوانان حس می‌شد.
امروز مسئولان این شبکه می‌توانند با آموزش و استفاده از نوجوانان هنرمند و خلاق به تولید برنامه هایی متناسب با دغدغه های نوجوان بپردازند، البته دقت کنید گفتند مسئولان شبکه، نه اینکه نوجوان را بسپارند به برخی تهیه کنندگان که نوجوان را صرفاً وسیله یا کالایی برای پر کردن راش هایشان می‌بیینند و در نهایت فقط به پولی که قرار است شبکه به آن بدهد فکر می‌کنند نه فرهنگ سازی و جریان سازی میان نوجوانان، شاید در نظر مسئولان این باشد که استفاده از نوجوان امکان پذیر نیست اما نوجوانان امروزی به سبب شبکه های اجتماعی جهش یافته ، آگاه تر و داناتر هستند.
آموزش و کار آفرینی ویژه نوجوان می تواند از بهترین اتفاقات رسانه ملی باشد چرا که تا سالیان سال کادری مجرب و جوان در دست دارد و می تواند برنامه هایی جذاب تر تولید کنند تا تمامی مخاطبان جعبه جادویی، از ماهواره ها و شبکه های خارجی فاصله گرفته و با شبکه های داخلی آشتی کنند. البته اگر درست با نوجوان برخورد کنند و نشود مانند برخی فضاهای ایجاده شده برای نوجوان که کاری می کنند دور فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی را یک خط قرمز بکشید تا ابد.
حسین واشقانی فراهانی/ خبرنگار فعال نوجوان

3. نوجوانان را سیاهی لشکر نبینید
یادم می آید آن اوایلی که ازکودکی پا در نوجوانی گذاشته بودم دیگر برنامه کودک راضی‌ام نمی کرد و می نشستم پای برنامه‌های بزرگ ترها و از سر ناچاری برنامه های کودک را نگاه می‌کردم بالاخره روزهای نوجوانی را گذراندم تا رسیدم به سال های اخر نوجوانی که نور امیدی برای من و هم سن وسال هایم روشن شد این امید تاسیس شبکه‌ای مخصوص نوجوان هاست که اسم شبکه هم واقعاً مناسب آن است (شبکه امید) زیرا به ما نوجوان‌ها امیدی دوباره بخشید ما نوجوان هایی که نا‌امید از دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن سال های طلایی خود را طی می‌کردیم ولی حال امید به دل های ما بازگشت و ما فهمیدیم هنوز مسئولان ما را فراموش نکرده‌اند و به ما هم فکر می‌کنند امیدوارم شبکه امید با تمام شبکه‌هایی که در تلویزیون مشاهده می‌کنیم متفاوت باشد زیرا که قشر نوجوان با تمام قشرها متفاوت است وحق داشتن برنامه های متفاوت را دارد. البته یه نکته را به مدیران شبکه یادآوری کنم و آن اینکه نوجوانان را سیاهی لشکر نبینید.
مبینا بتیار/ خبرنگار فعال نوجوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید