نمایندگانی که سودای ریاست جمهوری در سر دارند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۹:۳۶

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، پنج نفر از نمایندگان مجلس نیز در بین بیش از ۱۶۰۰ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند.

در اولین گمانه‌زنی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری نام علی مطهری و مسعود پزشکیان نواب رئیس مجلس به عنوان کاندیداهای محتمل این انتخابات مطرح شد و در برخی موارد از این دو نفر به عنوان کاندیداهای پوششی اصلاح‌طلبان در کنار حسن روحانی نام برده شد. اما پایان مهلت ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که این گمانه‌زنی‌ها دور از واقعیت بوده است.

البته کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشتریان دیگری از مجلس داشت و نمایندگانی بودند که خود را لایق رقابت در انتخابات ریاست جمهوری دیدند؛ نمایندگانی که برخی از آنها در دولت گذشته سابقه وزارت داشتند.

حمیدرضا حاجی بابایی، محمدعلی پورمختار، محمدمهدی زاهدی، مصطفی کواکبیان و حسن نوروزی از جمله نمایندگان مجلس دهم هستند که برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند و باید دید تا کدام مرحله در عرصه رقابت باقی خواهند ماند.

در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال ۹۲ نیز برخی نمایندگان وقت مجلس از جمله نواب رئیس مجلس، ابوترابی‌فرد و باهنر، حداد عادل، علیرضا زاکانی و مسعود پزشکیان برای کاندیداتوری ثبت‌نام کردند که از این بین تنها صلاحیت حداد عادل برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری تایید شد که او هم چهار روز مانده به انتخابات از حضور در رقابت‌ها انصراف داد.

برخی نمایندگان ادوار مجلس از جمله علیرضا منادی سفیدان، عبدالحسین مقتدایی، علیرضا زاکانی، موسی‌الرضا ثروتی و حسن سبحانی نیز در جمع کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند.

با آغاز روند تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و جدی‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی باید دید کدام‌یک از این نمایندگان شانس حضور در عرصه رقابت‌ها را خواهند داشت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید