مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران:

گنبد فیروزه‌ای المان نهایی میدان انقلاب شد

    کد خبر :71963

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: نصب المان بر روی گنبد ساخته شده در میدان انقلاب منتفی شده است و این میدان به شکل فعلی باقی خواهد ماند.

عیسی علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح انتخاب المان مناسب برای میدان انقلاب گفت: المان قبلی این میدان که تصویری از حضرت امام خمینی(ره) بود در ابتدای خیابان آزادی نصب شده است اما بر روی گنبد فیروزه ای فعلی در وسط میدان المانی نصب نخواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری فراخوان طراحی المان این میدان و حتی ارائه سفارش طراحی المان برای این میدان به هنرمندانی که در فراخوان شرکت نکرده بودند افزود: نهایتا با وجود همه این اقدامات برای طراحی المانی سازگار و در خور این میدان با شرایط موجود و وجود مترو، این اقدامات بی نتیجه ماند و در آخر تصمیم گرفته شد گنبد فیروزه‌ای موجود که برگرفته از معماری اسلامی است بدون المانی باقی بماند.

وی در تشریح نحوه طراحی المان در فراخوان و دادن سفارش به هنرمندان ادامه داد: متناسب با سازه موجود 5 المان نهایی شد ولی هیچ یک از المان‌ها در شورای سیاست‌گذاری که متشکل از نمایندگانی از شورای شهر و شهرداری بود انتخاب نشد و شورای سیاست‌گذاری اعلام کرد این المان‌ها قابلیت اجرا ندارند.

 

همچنین به 5 استاد معروف سفارش المان دادیم و حتی گفتیم ماکت‌هایی بسازند ولی بازهم هیچ کدام از المان‌ها در شورای سیاست‌گذاری انتخاب نشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که گنبد این میدان تحمل نصب المان را ندارد ضمن آنکه المان تنها به معنای مجسمه نیست و همین گنبد فیروزه ای می تواند المان این میدان باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید