سخنگوی انجمن صنفی معلمان تاکید کرد

ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش، بزرگترین اولویت وزیر جدید کابینه دوازدهم

    کد خبر :71933

سخنگوی انجمن صنفی معلمان با بیان اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش باید انگیزه معلمان و دانش آموزان را افزایش دهد گفت: معلمان و دانش آموزان انگیزه خود را از دست داده‌اند. باید اعتبارات افزایش یابد و از حجم بالای کتب درسی کاسته شود. آموزش و پرورش باید به سمت مهارت آموزی برود و از مدرک گرایی صرف فاصله بگیرد.

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم پرداخت و اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم قابل قبول است و گذشته از نبود امکانات مالی دولت و مسائلی که از دولت قبل به ارث رسید، آموزش و پرورش کارنامه قابل قبولی داشت و برنامه‌هایی چون رتبه بندی، تحولات سازمانی و تامین نیروی انسانی و مشارکت‌های مردمی انجام شد که قابل توجه بود.

وی افزود: اما بزرگترین اولویت وزیر جدید در کابینه دوازدهم باید این باشد که جایگاه دستگاه آموزش و پرورش را در نظام ارتقاء دهد.

سخنگوی انجمن صنفی معلمان با بیان اینکه منشاء ضعف‌های موجود در آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش مسئله اول کشور نیست گفت: هر وزیری بخواهد خدمت کند باید ارتقای این جایگاه و بودجه ریزی مناسب را مدنظر داشته باشد. شاهد بودیم که در دولت یازدهم، وزارت بهداشت جایگاه خوبی در دولت پیدا کرد و امکانات خوبی در اختیارش قرار گرفت تا بتواند امور سلامت و بهداشت مردم را بهبود دهد اما چنین توجهی به آموزش و پرورش کمتر وجود داشته است.

خلیل آبادی ادامه داد: طبق گفته شهید بهشتی، “انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود”. رکن توسعه پایدار، فرهنگ جامعه است، در حالی که ما هیچ گاه نتوانستیم فرهنگ را به عنوان مسئله اول کشور درنظر بگیریم. امیدواریم در دولت دوازدهم این نقیصه برطرف شود. تمام کشورهای پیشرفته از دروازه آموزش و پرورش و مدرنیزاسیون آموزش توانستند به توسعه پایدار برسند.

وی با تاکید بر اینکه به منظور توسعه همه جانبه راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم عنوان کرد: آموزش و پرورش شاهراه توسعه پایدار است.

سخنگوی انجمن صنفی معلمان با بیان اینکه به عنوان اقدام عاجل و فوری وزیر جدید باید انگیزه معلمان و دانش آموزان را افزایش دهد اظهار کرد: معلمان و دانش آموزان انگیزه خود را از دست داده‌اند. باید اعتبارات افزایش یابد و از حجم بالای کتب درسی کاسته شود. آموزش و پرورش باید به سمت مهارت آموزی برود و از مدرک گرایی صرف فاصله بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید